تماشا کنید: ۱۰ سال توسعه‌ی خودرو‌های فرمول یک

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودروهای مسابقات فرمول یک به دلیل رقابت‌ بسیار شدید میان تیم‌ها و وضع قوانین جدید در هر فصل از سوی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، همه ساله تغییرات عمده‌ای را به خود می‌بینند. برای آشنایی با تغییرات صورت گرفته بر این خودروها در ۱۰ سال گذشته، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تشخیص تغییرات و تکامل صورت گرفته در حیوانات چندین قرن و حتی با چند هزار سال زمان نیاز دارد تا ملموس و قابل رویت باشد. اما در مسابقات اتومبیلرانی به خصوص فرمول یک، رقابت شدید و هزینه‌های هنگفت تحقیق و توسعه باعث می‌شود خودروها هر سال تغییرات زیادی را به خود ببینند.

تیم اسکودریا تورو روسو در ویدیویی به نمایش خودروهای خود را از سال ۲۰۰۶ و تغییرات صورت گرفته بر روی آن‌ها، پرداخته است. سال ۲۰۰۶ زمانی بود که فرمول یک استفاده از پیشرانه‌های هشت سیلندر را الزامی کرده بود و در سال ۲۰۰۹ نیز کیت‌های آیرودینامیک پیشرفته‌تر با بال‌های عریض مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در ادامه ویدیو می‌توانید تاثیر استفاده‌ی تیم‌ها از پیشرانه‌های مجهز به توروبوشارژر در سال ۲۰۱۴ را مشاهده کنید. بدین ترتیب تنها در مدت زمان ۱۰ سال شاهده سه نسل مختلف از خودروهای فرمول یک هستیم که در نوع خود فوق‌العاده است. کمتر صنعتی را می‌توان یافت که مانند فرمول یک پیشرفت سریعی داشته باشد.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی تیم تورو روسو در رابطه با تغییرات خودروهای فرمول یک طی ۱۰ سال اخیر، دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات