با مک‌لارن پی‌وان وداع کنید

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
هر آغازی پایانی دارد و اکنون نوبت به پادشاه خیابان‌ها رسیده است تا بازنشسته شود. به تازگی تولید آخرین دستگاه مک‌لارن P1 به پایان رسیده است. بدین ترتیب خط تولید این ابرخودروی هیبریدی بسته خواهد شد و یکی از برترین خودروهای تولیدی، به تاریخ خواهد پیوست.
تبلیغات

 مک‌لارن پی‌وان بدون شک یکی از بهترین خودروهای تولیدی تاریخ است. این خودروی فوق‌العاده برای جایگزینی نمونه‌ی افسانه‌ای F1 به بازار عرضه شد و توانست موفقیت‌های این خودرو را تکرار کند. تکنولوژی پیشرفته‌ی به کار رفته در P1 باعث شد تا در هر زمینه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و بدنه‌ی جذاب آن نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. مک‌لارن برای معرفی ابرخودرو‌ی خود در سال ۲۰۱۲، نمایشگاه خودروی پاریس را انتخاب کرد و نمونه‌ی نهایی پی‌وان را در نمایشگاه ژنو همان سال به نمایش گذاشت.

mclaren p1

اخیرا سیصدوهفتاد و پنجمین و آخرین نمونه‌ی پی‌وان مراحل تولید را پشت سر گذاشته و آماده‌ی تحویل به مشتری شده است. سخنگوی مک‌لارن پیش‌تر اعلام کرده است پس از اتمام تولید تمام ۳۷۵ نمونه‌ی پی‌وان، تنها مدل مخصوص مسابقات با نام P1 GTR تولید خواهد شد و مدل شهری دیگری مبتنی بر این خودرو عرضه نخواهد شد. مایک فلوویت مدیر عامل مک‌لارن نیز در این خصوص افزود:

مک‌لارن پی‌وان به خوبی خود را به عنوان نماد ابرخودروها به دنیای خودرو معرفی کرد و ثابت کرد جانشین شایسته‌ای برای مدل F1 است. پی‌وان توانست علم صنعت خودروسازی را یک قدم به جلو سوق دهد.
mclaren p1

پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۳.۸ لیتری توربوشارژ پی‌وان به کمک موتور‌های الکتریکی کمکی، توانایی تولید توان ۹۰۳ اسب بخار را دارند. این میزان از توان خروجی به این خودرو امکان می‌دهد تا تنها در مدت زمان ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و در نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. جعبه‌ دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچه نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. تکنولوژی‌های به کار رفته در P1 مشابه نمونه‌های فرمول یک است و به همین دلیل طبق گفته‌ی اکثر رانندگان حرفه‌ای، این خودرو تجربه‌‌ای نزدیک به خودروهای فرمول یک را ارائه می‌دهد. در اکثر مقایسه‌های صورت گرفته میان پی‌وان، فراری لافراری و پورشه ۹۱۸، ابرخودروی مک‌لارن توانست رقبای سرسخت خود را شکست دهد.

برای تولید هر عدد از پی‌وان در خط تولید این خودرو ۱۰۵ کارگر مدت زمان ۸۰۰ ساعت، در ۱۷ روز، ‍را صرف کرده‌اند. پروسه‌ی نقاشی به تنهایی به ۵ روز زمان نیاز داشت و بد نیست بدانید که رنگ زرد نیز محبو‌ب‌ترین گزینه میان خریداران لقب گرفت. تمامی نمونه‌های تولیدی پی‌وان توسط بخش عملیات ویژه مک‌لارن سفارشی سازی شده‌اند تا تمامی خودروها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. در تصویر زیر می‌توانید اولین نمونه‌ی تولیدی پی‌وان (رنگ خاکستری) را در کنار آخرین آن مشاهده کنید.

mclaren p1

نظر شما در رابطه با مک‌لارن پی‌وان چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات