با وجود موفقیت‌های مدل اس تسلا، Leaf نیسان همچنان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی است

یک‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
خودروهای الکتریکی به سرعت در حال رشد و توسعه هستند. به نظر می‌رسد دنیای خودروسازی به شدت به بحث انرژی‌های پاک و بهینه حساس است از این رو سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای الکتریکی شدت گرفته. در این بین سدان مدل اس تسلا بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها با فروش فوق‌العاده‌ای مواجه شده است. با زومیت همره باشید.
تبلیغات

همه نگاه‌ها به مدل اس تسلا است که چطور تا این حد مورد پسند مشتریان قرار گرفته است. این خودرو موفق شده تا بر تمامی انتقاداتی که در مورد قیمت زیاد آن مطرح بود غلبه کند. برخی معتقد بودند که مدل اس تسلا از یک سو خودروی گران قیمتی است و از سوی دیگر برخی نیز فروش خوبی برای خودروهای الکتریکی در جاهایی غیر از کالیفرنیا متصور نبودند. با این وجود، چطور شد که در بین خودروهای الکتریکی مختلف، این خودرو به فروش خوبی دست یافت؟

طبق گزارش hybrid Cars  مدل اس تسلا امسال در ماه دسامبر (آذر-دی) رکورد فروش ۱۰۰ هزار دستگاه را پشت سر می‌گذارد و به این ترتیب پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی امسال به حساب می‌رود. با توجه به این نکته که ۶۰ درصد از این فروش مربوط به امریکا بوده، می توانیم بگوییم که ۶۰ هزار خودروی مدل اس تسلا در امریکا به فروش رفته است. شاید جالب باشد که بدانید این رقم، از فروش برخی از سدان‌های لوکس بنزینی هم بیشتر بوده است. البته تسلا به صورت رسمی نمودارهای فروش ماهیانه را ارائه نمی‌کند.

با وجود آمارهای درخشانی که مدل اس تسلا از خود بجا گذاشته است، با این حال این خودرو هنوز نتوانسته در کل به رکورد فروش خودروهای الکتریکی محبوب دیگری از جمله Volt شورلت و Leaf‌ نیسان دست پیدا کند. 

البته تخمین زده می شود که اگر نسل اول خودروی ولت و مشتقات آن را کنار بگذاریم، در واقع کمی بیش از ۱۰۰ هزار خودروی ولت به فروش رفته است و فروش این خودرو امسال بسیار کمتر هم شده؛ چرا که در بهار ۲۰۱۵ تولید خودروی ولت متوقف شد تا خودروی ولت ۲۰۱۶ که اخیرا برای فروش وارد بازار شده، آماده شود. 

ولی از زمانی که فروش خودروی لیف نیسان آغاز شده، این شرکت موفق به فروش ۲۰۰ هزار خودروی Leaf‌ در سطح دنیا شده است. اما به نظر می رسد با توجه به زمان تولید لیف، فروش خودروهای سال ۲۰۱۶ این رقابت را دستخوش تغییرات جدی کند. 

در هر صورت با این که مدل اس تسلا با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شده، ولی هنوز نتوانسته به رکورد فروش خودروی Leaf نیسان دست پیدا کند. در شرایطی که نسل جدید لیف نیسان در راه است، از سوی دیگر مدل ایکس تسلا نیز احتمالا محبوبیت مدل اس را تحت تاثیر قرار خواهد داد، هنوز قضاوت در مورد این که چه شرکتی پیشتاز فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۶ خواهد بود، زود است. نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات