ایتالیایی‌های ساکن مارانلو از صدای فراری‌های کرایه‌ای به ستوه آمده‌اند

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
ساکنان نزدیک ساختمان مرکزی فراری در مارانلو می‌گویند که توریست‌هایی که این سوپرخودروها را کرایه می‌کنند با صدای ایجاد شده از این خودروها موجب آزار و ناخوشایندی برای ساکنان می‌شوند.
تبلیغات

دسته‌ای از ساکنان شهر مارانلو که نزدیکی ساختمان مرکزی فراری را برای زندگی برگزیده‌اند بی‌تردید می‌دانسته‌اند که به علت انجام تست‌های پیاپی در پیست‌های آزمایشی فراری، سروصدای این خودروها باعث آزارشان خواهد شد. اما مشکلی که وجود دارد این است که دسته‌ای دیگر از ساکنان که نزدیک ساختمان فراری نیستند هم با این مشکلات روبرو شده‌اند. در واقع وجود شماری از شرکت‌های کرایه‌ی خودرو در سطح شهر که خودروهای گرانقیمت را با هزینه‌های نسبتا پایین به جهانگردان و بازدیدکننده‌های خارجی کرایه می‌دهند باعث پیدایش این مشکل برای ساکنین شهر شده است. با افزایش هر چه بیشتر این صداها و همچنین سرعت‌های بی‌پروا و بیش از حد راننده‌ها، سرانجام تحمل ساکنین شهر تمام شده و نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده‌اند.

شرکت‌هایی که اطراف ساختمان مرکزی فراری هستند به توریست‌ها این امکان را می‌دهند که بتوانند با بسیاری از مدل‌های عالی فراری رانندگی کنند. برای نمونه یک گردش ده دقیقه‌ای با فراری F430 Spider هزینه‌ای حدود ۱۰۰ دلار دارد و برای یک زمان گردش دو ساعته با خودروی 458 Speciale هزینه‌ای به اندازه‌ی ۱۵۰۰ دلار گرفته می‌شود. البته این مبلغ به هیچ وجه ارزان نیست؛ اما واقعیت این است که برای کسی که هزینه‌ی سفر به ایتالیا را می‌پذیرد خیلی هم مبلغ زیادی به نظر نمی‌رسد. بسته‌ی ارائه شده به توریست‌ها مسلما تجربه‌ی رانندگی در پیست و ثبت زمان‌های بسیار کم را نخواهد داد، ولی به هر حال نشستن روی صندلی فراری و رانندگی با آن لذت خاص خود را دارد.

رانندگانی که خودروها را اجاره می‌کنند طبیعتا دوست دارند تمام لذت رانندگی با فراری را تجربه کرده و خودروها را با سرعت هرچه بیشتر به دور موتورهای بیشتر برسانند. ولی شاید اگر به جای یکی از ۱۷۰۰۰ مردمی که در این شهر کوچک زندگی‌ می‌کنند باشیم و مجبور شویم هر روز صدای ۳۷ سوپرخودروی فراری را که همیشه در حال خودنمایی در اطراف هستند را بشنویم، نظرمان فرق کند.

در پنج سال گذشته، پلیس مارانلو بیش از ۳۰۰ احضارنامه برای این خودروها نوشته است. همچنین مسئولان شهر مارانلو و فیورانو برای سخت‌گیرانه تر کردن آیین‌نامه‌ها و قوانین مرتبط با شرکت‌های اجاره‌ی سوپرخودروها، تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند. به تازگی برنامه‌ای اجرا شده که در آن سوپرخودروها فقط در ساعات محدودی از شبانه‌روز می‌توانند در خیابان‌ها رفت‌وآمد کنند. همچنین شرکت‌هایی که در جایی بیرون از موزه‌ی فراری برای پیدا کردن مشتری تلاش می‌کنند احضارنامه دریافت می‌کنند و اگر تعداد این نامه‌ها به سه نامه برسد شرکت‌ها به مدت ۸ روز پلمپ خواهند شد. این محدودیت‌ها به طور شگفت‌انگیزی در بهبود وضعیت کارساز بوده است. ماژا کورلوکا والستری (Maja Corluka Valestri) دارنده‌ی شرکت پیت لین رد پشن (Pit Lane Red Passion) در این رابطه می‌گوید:

ما کارآفرین هستیم و در یک شهر توریستی قرار داریم و جای شگفتی دارد که نمی‌توانیم تجارت خودمان را بهبود ببخشیم. ما ۸۰ درصد از تجارت خود را از دست داده‌ایم.

استفانو راوازینی (Stefano Ravazzini) هم از شرکت پوش‌استارت در نظری مشابه درباره‌ی محدودیت ساعات رفت‌آمد می‌گوید:

این کار مانند این است که از یک رستوران بخواهیم بین ساعت ۱ تا ۲ ظهر بسته باشد!

با این حال، ماموران همدردی چندانی با دارندگان شرکت‌ها ندارند. ماسیمیلیانو مورینی (Massimiliano Morini) شهردار مارانلو می‌گوید:

آشکار است که این خودروها دارای سیلندرهای بزرگ و بسیار پرتوان هستند و همه‌ی آنها در خیابان‌های خاصی با ترافیک منظم تردد می‌کنند. مشخص است که این امر باعث ایجاد یک مشکل بسیار بزرگ برای زندگی کسانی می‌شود که آن اطراف زندگی می‌کنند و این حق را دارند که بخواهند استراحت کنند و آسایش داشته باشند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات