هیوندای تصویری از مدل Ioniq را منتشر کرد

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای به تازگی تیزری از خودروی جدید خود که قرار است در ۳ مدل با موتورها هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی به بازار عرضه شود به نمایش گذاشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هیوندای به تازگی طرحی از خودروی جدید خود را به نمایش گذاشته است که به نظر می‌رسد به طور رو در رو با تویوتا پریوس رقابت خواهد کرد. این خودرو Ioniq نام دارد و البته تا جایی که در تصویر مشخص است شباهت‌هایی هم به تویوتا پریوس دارد.

این خودرو در سه مدل هیبریدی، الکتریکی و پلاگین هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. هیوندای مدعی شده است که این برای اولین بار است که هر ۳ مدل موتور برای یک خودرو ارائه می‌شوند. البته این موضوع شاید چندان برای خریداران مهم نباشد؛ چرا که آن‌ها در نهایت یکی از این سه گزینه را انتخاب می‌کنند. ولی این امر برای بخش تحقیق و توسعه هیوندای از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنوز در مورد مشخصات فنی این خودرو اطلاعات زیادی فاش نشده است؛ ولی هیوندای مدعی است که این خودرو مصرف سوخت بهینه، سواری لذت‌بخش و البته طراحی جذابی دارد. مدل الکتریکی این خودرو درست مثل پریوس جدید تویوتا و بسیاری از مدل‌های تسلا به باتر‌ی‌های لیتیوم یونی مجهز خواهد بود؛ ولی هنوز در مورد مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. 

همان‌طور که در بالا هم ذکر شد نام این خودرو Ioniq است که برگرفته از دو واژه Ion و Unique است. این خودرو از ماه آینده در کره جنوبی عرضه خواهد شد و اسفند ماه در نمایشگاه‌های ژنو و نیویورک به نمایش در می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات