نسل جدید هیوندای الانترا معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگاه خودرو‌ی لس‌آنجلس ۲۰۱۵ به صورت رسمی کار خود را از جمعه ۲۰ نوامبر (فردا) آغاز می‌کند. حال تعدادی از خودروسازان، پیش از آغاز رسمی این نمایشگاه اقدام به معرفی و انتشار مشخصات تعدادی از خودرو‌های خود کرده‌اند. هیوندای نیز در کنار سایر شرکت‌ها به معرفی مدل ۲۰۱۷ الانترا پرداخته است.
تبلیغات

 الانترا پرفروش‌ترین مدل تولیدی هیوندای است و از این لحاظ جایگاه مهمی در بین محصولات تولیدی این شرکت دارد. به همین دلیل طراحان هیوندای دقت زیادی در توسعه‌ی نسل جدید این خودرو کرده‌اند. دماغه‌ی الانترا اکنون حالت کشیده‌تری به خود گرفته در جلوی خودرو به جلو پنجره شش‌وجهی معروف محصولات هیوندای رسیده است. چراغ‌های مه شکن ال‌ای‌دی نیز به صورت عمودی در طرفین سپر قرار گرفته است. چراغ‌های جلو و عقب نیز از فرم منحنی خود در نسل قبل فاصله گرفته‌اند و به طراحی شکسته همانند سوناتا نزدیک‌تر شده است. هیوندای با استفاده از خطوط روی سپر و عرض خودرو سعی کرده است تا ابهت بیشتری به الانترا ببخشد و افزایش طول ,عرض خودرو به میزان ۲ سانتی‌متر نیز در همین جهت بوده است؛ فاصله‌ی محور‌های جلو وعقب تغییری نداشته و همان ۲۷۰ سانتی‌متر باقی مانده است.

هیوندای الانترا ۲۰۱۷

طراحی داخلی هیوندای الانترا ۲۰۱۷ نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. زبان طراحی خطوط شکسته‌ی هیوندای در تمام بخش‌های داخل خودرو قابل مشاهده است. این مساله در کنار تغییر نشانگر‌های سرعت و دور موتور باعث شده است تا الانترا در بخش داخلی خود جلوه‌ی لوکس‌تری را نمایان کند. در بخش سیستم‌های سرگرمی و ناوبری دو نمونه‌ی هفت و هشت اینچی قابل سفارش است که هر دو از اندروید اتو پشتیبانی می‌کنند.

پیشرانه‌ی انتخاب شده برای نسل جدید الانترا نمونه‌ی چهار سیلندر و دو لیتری است که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار توان در کنار ۱۳۲ پوند فوت گشتاور را دارد. در خصوص مصرف الانترا هیوندای میزان ۷.۳ لیتر در سیکل ترکیبی را اعلام کرده است. جعبه دنده‌ی الانترا ۲۰۱۷ نیز در دو مدل ۶ سرعته اتوماتیک در کنار ۶ سرعته دستی برای مدل SE در نظر گرفته شده است. هم‌چنین پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژ شده به قدرت ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶ پوند فوت به همراه جعبه دنده‌ی هفت سرعته دو کلاچه برای عاشقان سرعت در دسترس خواهد بود.

هیوندای الانترا ۲۰۱۷

هیوندای در بخش شاسی از سازه‌ی قوی‌تری در نسل جدید الانترا بهره برده است. سازه الانترا ۲۰۱۷ به میزان ۵۷ درصد از فولاد مقاوم بهره برده است که این میزان در نسل قبلی ۲۱ درصد بوده است. هم‌چنین هیوندای تلاش زیادی کرده است تا از ورود صدا و لرزش به داخل کابین جلو گیری کند. غول خودروسازی کره در همین راستا از شیشه‌های ضخیم‌تر در کابین، مواد جاذب صدا در محفظه‌ی موتور و لاستیک‌ها و بوش‌های جدید در سیستم تعلیق استفاده کرده است.

هیوندای الانترا ۲۰۱۷

انواع مختلفی از سیستم‌های ایمنی و کنترل بدنه در الانترا قابل سفارش است. سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص لاین‌های جاده و حفظ خودرو در مسیر مناسب، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سیستم تشخیص خطر در نقاط کور راننده بخشی از آپشن‌های امنیتی الانترا ۲۰۱۷ است.

نظر شما در رابطه با این خودرو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات