میتسوبیشی eX یک کراس اوور کوچک محسوب میشود که از لحاظ ابعاد مشابه کراس اور دیگر این شرکت، Outlander Sport محسوب میشود. سبک طراحی این خودرو مشابه کراس اوورهای مفهومی دیگر میتسوبیشی و Outlander ۲۰۱۶ است. اما eX از یک سیستم انتقال قدرت تماماً الکتریکی بهره میبرد، که در آن برای هر محور یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است.
طبق ادعای میتسوبیشی، قدرت خروجی این خودرو ۱۸۷ اسب بخار بوده و یک باتری لیتیوم-یون ۴۵ کیلووات ساعتی به عنوان منبع انرژی آن در نظر گرفته شده که یک بار شارژ این باتری برای طی کردن مسافتی در حدود ۴۰۰ کیلومتر کافی است.
سیستم انتقال قدرت این خودرو از فناوری کنترل ۴ چرخ (S-AWC) میتسوبیشی برای کنترل داینامیک خودرو و از سیستم کنترل فعال انحراف (AYC) برای تغییر نسبت گشتاور انتقالی بین دو چرخ عقب استفاده می کند. در این خودرو، سه حالت رانندگی مختلف اتوماتیک، جادهی خاکی و جادهی برفی در نظر گرفته شده است.
فناوری های دیگر به کار گرفته شده در این خودرو، سیستم پارک اتوماتیک و یک سیستم کمکرسان رانندگی در بزرگراه، سیستم ممانعت از برخورد با مانع و یک سیستم ارتباط اتومبیل با اتومبیل برای تعامل eX با سایر خودروها، هستند.
در داخل این خودرو نیز فناوریهای متعددی به کار گرفته شده است؛ شیشهی جلو همراه با فناوری واقعیت افزوده بوده و یک نمایشگر برای نمایش اطلاعات کم اهمیتتر بر روی داشبورد این خودرو نصب شده است. در طراحی داخل این خودرو نیز از پوششی نرم، با هدف خلق ظاهری مینیمالیستی، استفاده شده است.
به احتمال زیاد شاهد تولید انبوه این خودرو نخواهیم بود، اما بطور قطع طراحی آن بر نسل بعد Outlander Sport اثر خواهد گذاشت. در حالیکه هنوز هیچگونه اظهار نظر رسمی صورت نگرفته است، اما احتمالا سیستم انتقال قدرت الکتریکی این خودرو در یک کراس اوور کوچکتر بکار گرفته شود.
نظرات