گزارش اختصاصی زومیت از نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ - قسمت سوم

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
مطالعه 7 دقیقه
برای مشاهده خودروهای به نمایش در‌آمده در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ سالن شرکت‌های تیونینگ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سالن بازدید شده در این قسمت از گزارش به شرکت‌های فعال در حوزه تیونینگ اختصاص داشت. ما نیز بر این سعی داشتیم تا گزارشی از جذاب‌ترین غرفه‌ها خدمت علاقه‌مندان به تیونینگ ارایه کنیم.

منصوری

کمتر علاقه‌مند به خودرو در ایران وجود دارد که با نام منصوری آشنا نباشد. کوروش منصوری نیز همانند نادر فقیه‌زاده و آرش فربد از افتخارات تمامی ایرانیان در صنعت خودرو، است. کوروش منصوری کمپانی خود را در سال ۱۹۸۹ در انگلستان تاسیس کرد و عمده فعالیت خود را ارتقای عملکرد و ظاهر خودروها قرار داد. علت قرار گرفتن پرچم سوئیس در کنار لوگوی منصوری نیز به دلیل محل کارخانه‌ی اصلی این شرکت است. هم‌چنین منصوری چندین دفتر در ایالات متحده، امارات، ژاپن،کره جنوبی و سنگاپور دارد.

منصوری به ارتقا و تیونینگ انواع مختلف خودروها مشغول است. از سوپراسپرت‌ها گرفته تا خودروهای شاسی بلند. اما وجه اشتراک همه‌ی این خودرو‌ها زیبایی چشمگیر آن‌ها بعد از پروسه انجام شده توسط منصوری است.

mansory aventador frankfurt auto show
خودرو مرسدس بنز اس کلاس منصوری
خودروی مرسدس بنز تیونینگ منصوری

منصوری حتی به ارتقای جت اسکی نیز پرداخته است و با استفاده از فایبر کربن و چراغ‌های ال‌ای‌دی ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است.

جت اسکی ساخته شده توسط منصوری

یکی از نکات جالب اختصاص دو غرفه به محصولات شرکت منصوری بود. دیگر منصوری شرکتی گمنام نیست و به واسطه محصولات فوق‌العاده خود نظر تمامی شرکت‌های بزرگ خودروسازی را به خود جلب کرده است.

 شاسی‌بلند‌های شرکت منصوری را نیز عمدتا پورشه و رنج‌روور تشکیل داده بودند.

پورشه کاین منصوری
پورشه کاین منصوری
رنج روور منصوری

متاسفانه کوروش منصوری در نمایشگاه امسال حضور نداشت و فرصت صحبت با ایشان نصیب ما نشد.

بنتلی ارتقا داده شده توسط منصوری
بنتلی ارتقا داده شده توسط منصوری

برابوس

برابوس از جمله معتبرترین شرکت‌های تیونینگ در جهان است که عمدتا محصولات مرسدس بنز را برای ارتقا انتخاب می‌کند. خودرو‌های این شرکت با قدرت بسیار زیاد پیشرانه خود شناخته می‌شوند. امسال نیز برابوس با دست پر به نمایشگاه آمده بود و انواع مرسدس بنز‌های ارتقا داده شده را در معرض نمایش عموم قرار داده بود. از مرسدس بنز اس کلاس میباخ گرفته تا جی‌تی AMG وشاسی بلند جی کلاس. همگی در ظاهری تمام مشکی و پیشرانه‌های فوق‌العاده قدرتمند عرضه شده بودند.

مرسدس اس کلاس برابوس
مرسدس جی تی برابوس
مرسدس جی کلاس برابوس

این کمپانی به ون های مرسدس بنز هم رحم نکرده بود و تغییراتی چشم گیر در آنها ایجاد کرده بود.

ون مرسدس برابوس

یکی از نکات جالب غرفه برابوس، اختصاص بخشی از آن به خودروهایکلاسیک مرسدس بنز بود که توسط برابوس ارتقا داده شده بودند. برابوس بدین وسیله تاریخچه و قدمت خود را به رخ رقبایش کشید.

خودروهای کلاسیک مرسدس برابوس
خودروهای کلاسیک مرسدس برابوس

استارتک

استارتک یکی دیگر از شرکت‌های تیونینگ آلمانی و از زیر مجموعه‌های برابوس است. استارتک عموما به تیونینگ خودروهای انگلیسی اعم از لندروور، جاگوار و بنتلی می‌پردازد.

بنتلی استارتک
لنروور استارتک

تسلا

در نهایت نیز سری به غرفه تسلا زدیم. تسلا با برپایی غرفه خودروهای الکتریکی و هیبریدی پاک خود در کنار غرفه شرکت‌های تیونینگ که پیشرانه‌های پرقدرت و بالطبع پرمصرفی دارند، آینده‌ی صنعت خودرو را به بازدیدکنندگان نشان داد. تسلا مدل اس از جمله خودروهای به نمایش درآمده بود که این خودرو تنها در مدت زمان ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. هم‌چنین با یک بار شارژ تسلا مدل اس می‌توانید ۴۹۱ کیلومتر مسافت را طی کنید که رکورد چشمگیری است.

اگر به خودروهای مدرن تسلا علاقه دارید باید آمادگی پرداخت هزینه گزاف آن‌ها را نیز داشته باشید. تسلا مدل اس برچسب قیمت ۱۱۰ هزار یورویی دارد که این خودرو را در کنار مرسدس بنز اس کلاس، بی‌ام‌و سری ۷ و پورشه پانامرا و حتی خودرو‌هایی مانند شورولت کوروت، نیسان GT-R و پورشه ۹۱۱ قرار می‌دهد.

تسلا مدل اس

برای دنبال کردن اخبار نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ به این لینک مراجعه کنید.

 تهیه شده در زومیت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات