اقدامات دوج برای آماده سازی چارجر پِرسوت
خودروهای پلیس و رایانهها همواره با یکدیگر در تضاد بودهاند. دوج تمام تلاش خود را جهت ارایه خودرویی مدرن و حل مشکلات موجود، برای ناوگان پلیس ایالات متحده به کار برده است.
در نمونههای قبلی خودروهای پلیس یک لپتاپ به داشبورد یا کنسول وسط متصل بود. بعضی از این لپتاپها قابلت چرخش را داشتند اما اکثر آنها در جای خود ثابت بودند. این موضوع باعث ایجاد دو مشکل میشد. اول این که در بعضی از نمونهها امکان برخورد ایربگ جانبی با لپتاپها وجود داشت که این امر موجب آسیب دیدن افسر دوم میشد. و دوم این که لپتاپها از عوامل حواس پرتی افسرها به شمار میروند. به همین دلیل سازمان پلیس لسآنجلس برای حل این مشکلات به سراغ دوج رفت.
دوج این مشکلات را با حذف لپتاپ و تمام متعلقان آن حل کرد. این شرکت به جای استفاده از لپتاپهای سنتی از نمایشگر ۱۲.۱ اینچی تعبیه شده در داشبورد به نام یوکانکت (Uconnect)، استفاده کرد. قابلیت اتصال کیبورد از طریق پورت USB و یا به صورت بلوتوث وجود دارد. یوکانکت توانایی کنترل تمامی بخشهای مورد نیاز افسرهای پلیس را دارد؛ چراغهای گردان، دوربین، آژیر، تلفن و هر چیزی که سازمان پلیس بر حسب نیاز در خودرو تعبیه کرده باشد. دوج بخشی از سورس یوکانکت را به صورت متن باز در اختیار سازمانهای مختلف قرار میدهد تا بتوانند بخشهای مورد نیاز خود را سفارش سازی کنند.
چارجر پرسوت از سیستم تعلیق پیشرفتهای بهره میبرد که به خودرو قابلیت عملکرد مطمئن در شرایط کاری سخت را میدهد. پیشرانه مد نظر دوج، نمونهی ۵.۷ لیتری Hemi برای واحدهای پلیس اتوبان و نمونهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پِنتستار برای سایر واحدهای پلیس، است. همچنین تمامی چارجرهای پرسوت به جعبه دنده ۸ سرعتخ تورک فلیت مجهز خواهند بود و از سیستم چهارچرخ محرک نیز بهره خواهند برد.
دوج چارجر پرسوت از سال آینده میلادی وارد ناوگان پلیس ایالات متحده خواهد شد.