اسپایدر همانند برادرش از پیشرانه تنفس طبیعی ۵.۲ لیتری با ۱۰ سیلندر بهره میبرد. این پیشرانه توان فوقالعادهی ۶۱۰ اسببخار را برای اسپایدر به ارمغان میآورد. در حقیقت اوراکان اسپایدر به لطف سیستم چهار چرخ متحرک و در حداکثر دور موتور میتواند صفر تا شصت مایل را در ۳.۴ ثانیه بپیماید. حداکثر سرعتی که اسپایدر به آن میرسد ۲۰۱ مایل در ساعت است.
اسپایدر، این گاو خشمگین با وجود ظاهری خشن از طراحی با خطوط نرمتری نسبت به پیشینیان خود بهره میبرد. سقف الکتروهیدرولیکی جمعشونده و جدید این اتومبیل (در رنگهای سیاه و سفید، قهوهای و قرمز) با فشردن یک دکمه در مدت زمان ۱۷ ثانیه تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت باز و بسته میشود. این سقف به شما این امکان را میدهد تا از غرش موتور اسپایدر حداکثر لذت را ببرید.
با نگاه تیزبینانه به اوراکان اسپایدر پی میبریم که حتی با وجود بسته بودن سقف با طرح دیگری از نسخه کوپه روبرو هستیم. اسپایدر با سقف پایین آمده ظاهر پویاتری به خود میگیرد. در قسمت پشت سرنشینان دو باله یا به بیان بهتر دو پشت سری وجود دارد که در زمان باز شدن سقف بالا میآیند. این بالهها علاوه بر این که نیمرخ متفاوتی به اسپایدر میدهند باعث کاهش جریان آشفته هوای روی خوردو نیز میشوند و طراحی آیرودینامیکی بهتری به این اتومبیل میبخشند.
به دلیل این که اوراکان اسپایدر از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده، مقداری از سختی شاسی در زمان ورود هوای آزاد به داخل کابین کاسته میشود. اسپایدر جدید ۴۰ درصد نسبت به نسل گذشته خود یعنی گایاردو سختی پیچشی بیشتری دارد.
اوراکان اسپایدر وارد خانواده شلوغی از ابرخودروها شده است و باید با رقبای قدرتمندی مانند فراری ۴۸۸ اسپایدر و مکلارن 570S اسپایدر پنجه در پنجه شود.