گزارش زومیت از مراسم رونمایی MG GS

چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
مطالعه 6 دقیقه
شب گذشته شرکت مدیا موتورز طی مراسمی در برج میلاد به طور رسمی از نخستین کراس اوور برند MG رونمایی کرد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برند MG که با محصولات با کیفیت در بازار ایران شناخته می‌شود، قدم اول خود را در بازار خودروهای شاسی بلند با قدرت هر چه بیشتر برداشته است. این خودرو که برای رقابت با هیوندای ix35 و کیا اسپورتیج آماده می‌شود، علاوه بر چهره‌ای جذاب، از لیست بلند بالایی از امکانات نیز بهره می‌برد. شرکت مدیا موتورز به عنوان نماینده‌ی رسمی محصولات MG طی مراسمی با شکوه در برج میلاد با حضور مسئولین رده‌ی بالای این شرکت اعم از آقای علیرضا دیلمی، رئیس هیئت مدیره، آقای فرهنگی مدیرعامل و آقای تیمورتاش مدیر فروش، برگزار کرد.

media motors mg gs unveiled
media motors mg gs unveiled 2
media motors mg gs unveiled 3

شرکت مدیا موتورز که با واردات مدل MG 550 در سال ۱۳۸۸ کار خود در ایران را آغاز کرده، اکنون با ورود GS وارد رقابت در حوزه‌ی جدیدی شده است. این شرکت هدف خود را از انتخاب برند MG محصولات با کیفیت آن عنوان کرد و از رونمایی GS به طور همزمان با سایر کشورها ابراز خوشحالی کرد. هم‌چنین آن‌ها موفقیت مجموعه مدیاموتورز را تنها با همکاری عاملین فروش و خدمات پس از فروش عنوان کرد.

media motors mg gs unveiled 4
media motors mg gs unveiled 5

 تونی ویلیامز طراح ارشد جوان گروه طراحی MG، با مدل GS هنر خود را به رخ سایر شرکت‌های خودروسازی کشیده است. ویلیامز از GS به عنوان سمبل شهر لندن یاد کرده و از المان‌های مختلف این شهر در جای جای خودرو بهره برده است. هم‌چنین وی از MG GS به عنوان خودرویی با طراحی منحصر به فرد یاد می‌کند.

media motors mg gs unveiled 6

اما علی رغم طراحی زیبا، نقطه‌ی قوت GS قابلیت‌های حرکتی آن است. MG برای این خودرو چیزی کم نگذاشته است و تجهیز کردن آن به بهترین سیستم‌های دنیا، آن را بالاتر از رقبای کره‌ای خود قرار داده است. MG GS از موتور ۲۰۰۰ سی‌سی با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت به همراه توربوشارژر بهره می‌برد که توان خروجی ۲۱۷ اسب‌ بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌‌متر را دارد. این پیشرانه باعث شده است که GS تنها به ۸ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت احتیاج داشته باشد و مصرف سوخت آن نیز ۷.۹ لیتردر هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شد. هم‌چنین شرکت MG در GS از گیربکس DCT یا نمونه‌ی دوکلاچه توسعه‌یافته توسط شرکت فولکس‌واگن استفاده کرده است. لازم به ذکر است که این گیربکس دوکلاچه از پیشرفته‌ترین نمونه‌های گیربکس در جهان است که عموما در خودروهای گران قیمت و سوپر اسپرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

media motors mg gs unveiled 7
media motors mg gs unveiled 12

GS به ترمزهای قدرتمندی نیز مجهز است که خودرو را در کمتر از ۳۹ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت متوقف می‌کند. هم‌چنین شاسی GS به طور اختصاصی برای یک خودرو شاسی بلند طراحی شده که ۷۴ درصد جنس آن از فولاد است. این شاسی پیشرفته باعث ایمنی بیشتر سرنشینان و هم‌چنین افزایش قابلیت‌های دینامیکی خودرو می‌شود. MG در این خودرو از ۱۵ سیستم فعال کنترل بدنه استفاده کرده است تا خودرو پایداری خود را در تمامی شرایط رانندگی و جوی حفظ کند.

media motors mg gs unveiled 8
media motors mg gs unveiled 11

سیستم تعلیق GS در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع چند اتصاله است. سیستم فرمان آن از نوع برقی است که توانایی‌های بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های هیدرولیکی دارد. سیستم ‌های کمک شیب‌روی HAC و کنترل پایین آمدن از شیب HDC نیز در GS تعبیه شده‌اند و در کنار دیفرانسیل پیشرفته از نوع لغزش محدود، به این خودرو توانایی عبور از هر مسیری و بدون کوچک‌ترین مشکل را افزوده‌اند. در طول مراسم نیز کلیپی از صعود GS از شیب ۶۰ درجه بدون سرعت گرفتن خودرو، پخش شد که بسیار شگفت انگیز بود.

media motors mg gs unveiled 9
media motors mg gs unveiled 10

از دیگر امکانات MG GS می‌توان به ترمز دستی الکتریکی، کروز کنترل، چرم مرغوب تهیه شده از گاوهای استرالیا، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، صفحه نمایش ۸ اینچی،  ورود و خروج بدون کلید و دکمه استارت/استاپ اشاره کرد. رنگ پشت آمپر این خودرو نیز در مود‌های مختلف رانندگی تغییر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات