همکاری ۱۰ خودروساز برای تدوین استاندارد ترمز اضطراری

یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
سیستم‌های کمکی ترمز در مواقع اضطراری چند سالی است که به صورت وسیع در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار قرار گرفته‌اند. حال تعدادی از شرکت‌های مطرح این حوزه به همراه سازمان‌های ایمنی خودرو برای تدوین استانداردی جامع در این زمینه با یکدیگر به همکاری پرداخته‌اند. برای جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با پیشرفت مداوم صنعت خودروسازی، سازمان ملی امنیت بزرگراه‌ها و موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها، پس از اطمینان از عملکرد موثر تکنولوژی‌های جدید در زمینه ایمنی خودرو اقدام به افزودن این قابلیت‌ها به لیست استاندارد‌های خودروسازی می‌کنند. اکنون ۱۰ خودروساز در همین جهت به تدوین استاندارد جامع ترمز اضطراری خودکار (AEB) خواهند پرداخت.

سیستم ترمز اضطراری خودکار

این ۱۰ خودروسازی عبارتند از بی‌ام‌و، آئودی، فورد، جنرال موتورز، مزدا، مرسدس بنز، تویوتا، تسلا، فولکس واگن و ولوو. پیش‌تر نیز شرکت‌های تویوتا و نیسان همکاری خود را برای تدوین استاندارد جلوگیری از وقوع تصادفات در ژاپن اعلام کرده‌ بودند.

آنتونی فاکس، از مقامات ارشد سازمان حمل و نقل ایالات متحده در این خصوص می‌گوید:

ما در حال ورود به دوره‌ی جدید هستیم که در آن به جای محافظت از سرنشینان و افراد پیاده‌رو هنگام وقوع تصادف، تمرکز خود را بر جلوگیری از وقوع تصادف خواهیم گذاشت. متاسفانه در حال حاضر تکنولوژی ترمز اضظراری خودکار در خودرو‌های گران‌ قیمت وجود دارد و افراد کمی می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند. اما ۱۰ خودروساز با تدوین استاندارد جامع در این زمینه قصد دارند تا این تکنولوژی را در اختیار تمامی رانندگان قرار دهند.

سازمان‌های مذکور با این ۱۰ خودروساز همکاری نزدیکی خواهند داشت تا AEB را به عنوان استاندارد در اختیار سایر بازیگران این صنعت قرار دهند.

طبق آمار منتشر شده تکنولوژی AEB تاثیر بسیاری شگرفی در کاهش تصادفات دارد. در این تکنولوژی از انواع سنسور، دوربین یا لیزر برای اسکن محیط روبرو استفاده می‌شود تا در صورت وجود خطر، بدون دخالت راننده این سیستم اقدام به توقف خودرو کند.

سیستم ترمز اضطراری خودکار

آدرین لاند مدیر عامل موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها در خصوص تاثیر AEB بیان کرد:

طبق مشاهدات سیستم ترمز اضطراری خودکار تاثیر زیادی در کاهش تصادفات دارد. اکثر تصادفات به دلیل خطای راننده رخ می‌دهند. این سیستم می‌تواند با بررسی مداوم مسیر حرکت خودرو اشتباهات راننده را جبران کند و برخلاف وی هیچ‌گاه خسته نخواهد شد.

طبق آمار موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها AEB می‌تواند از وقوع ۳۵ درصد از تصادفات جلوگیری کند. سال گذشته ۵۷ درصد از محصولات این ۱۰ شرکت خودروساز به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز بوده‌اند.

پیش‌تر نیز در سال جاری سازمان ملی امنیت بزرگراه‌ها، تکنولوژی AEB را در لیست سیستم‌های توصیه شده قرار داده بود. هم‌چنین این سازمان تمام خودروسازان را مجاب کرده‌ است که تا سال ۲۰۱۸ تمامی محصولات آن‌ها باید به دوربین دید عقب مجهز شوند. امیدواریم که سیستم ترمز اضطراری خودکار تا ۱۰ سال آینده در تمامی خودرو‌های تولیدی استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات