بنتلی بنتایگا (Bentayga) سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان خواهد بود

سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بنتلی طی فیلمی که اخیرا منتشر کرده، نوید معرفی سریع‌ترین SUV جهان را داده است. این خودروی شاسی بلند مرموز که بنتلی زمان زیادی را صرف توسعه و آزمایش آن کرده است، ظاهرا جواب خود را پس داده و در حال سپری کردن مراحل پایانی پیش از معرفی رسمی، است. برای آگاهی از جزئیات این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بنتلی برای اولین بار قصد ورود به بازار خودرو‌های شاسی بلند را دارد. به همین دلیل نیز پروژه‌ی بنتایگا کلید خورد. بنتلی بنتایگا تا سال آینده به بازار ارائه نخواهد شد؛ با این حال حتی پیش از معرفی رسمی آن، بنتلی با انتشار فیلمی تبلیغاتی، بنتایگا را پادشاه جدید خودرو‌های شاسی بلند نامیده است. طبق ادعای بنتلی این خودرو به حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت دست یافته است. بدین صورت رکورد قبلی که متعلق به پورشه کاین توربو اس بوده، فقط ۱ کیلومتر بر ساعت ارتقاء داده شده است. پیش‌تر نیز تصاویری از این خودرو در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ منتشر شده بود.

bentely bentayga

یکی از نکات جالب توجه رقابت شدید بین پورشه و بنتلی برای تصاحب این عنوان، این است که هر دو شرکت از توابع و زیر مجموعه‌های فولکس واگن هستند. ظاهرا این مساله نیز تاثیری بر رقابت شرکت‌های ذکر شده با یکدیگر نداشته است.

هم‌چنین پیش‌تر در ماه ژانویه، سرپرست بخش تحقیق و توسعه‌ی پورشه پیش‌بینی کرده بود که بنتلی تمام تلاشش را خواهد کرد تا رکورد پورشه را با کمترین میزان اختلاف بشکند. پورشه نیز اخیرا اعلام کرده است به ادعا و رجز‌خوانی بنتلی جوابی قاطع خواهد داد.

با توجه به این که حداکثر سرعت خودرو‌ها به خصوص در کلاس خودرو‌های شاسی بلند، برای خریداران اهمیتی ندارد؛ سوالی که اکنون در این خصوص پیش می‌آید این است که، پورشه و بنتلی چرا؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات