امکان سفارش‌سازی مدل ایکس خودروی تسلا برای مشتریان خاص

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروهای الکتریکی تسلا از جنجالی‌ترین خودرو‌های این روزها هستند که هر روز اخبار متنوعی در خصوص انواع مدل‌های آن‌ منتشر می‌شود.
تبلیغات

از بازوی روباتیک مخصوص شارژ گرفته تا خبر هک و خاموش کردن مدل اس، این روزها اخبار مربوط به این خودروساز همه جا به چشم می‌خورد. اما این بار تسلا با در نظر گرفتن قابلیتی ویژه برای مشتریان مدل ایکس خبر ساز شده است. برای اطلاع از جزئیات خبر با زومیت همراه باشید.

در حال حاضر در وب سایت تسلا قادر به مشاهده و سفارش این خودرو نیستید. ولی اگر پول خود را به عنوان ودیعه و پیش‌خرید در اختیار تسلا قرار داده‌اید، این شرکت به شما اجازه خواهد داد تا کراس اوور مدل ایکس را شخصی سازی کرده و سپس سفارش دهید تا اولین خودرو‌های خارج شده از خط تولید با مشخصات دلخواه شما باشند. ارائه‌ی ابزاری برای شخصی‌سازی این خودرو توسط مسئولین تسلا تایید شده است.

قیمت گذاری مدل ایکس ۱۳۲٫۰۰۰ دلار با عدم احتساب مالیات خواهد بود. هم‌چنین می‌توانید برای سفارش پکیج ارتقای سرعت خودرو که تسلا آن را با نام لودیکروس یا خنده‌آور معرفی کرده است، مبلغ ۱۰٫۰۰۰ دلار دیگر بپردازید.

ابزار آنلاین سفارشی‌سازی این خودرو، به مشتریان اجازه خواهد داد تا رنگ بدنه و داخل خودرو و سایر امکانات آن را تعیین کنند و مبلغ زیادی را بابت اولین کراس اوور لوکس الکتریکی به تسلا بپردازند. این محیط آنلاین هم‌چنین شمایی از ظاهر خودرو را نشان می‌دهد که اگر مدل نهایی نیز به همین صورت باشد، مدل ایکس با کمترین تغییرات نسبت به نمونه مفهومی معرفی شده از آن در نمایشگاه‌های مختلف خودرویی به بازار عرضه خواهد شد.

Tesla Model X

در رابطه با مشخصات این خودرو نیز طبق اطلاعات منتشر شده از سوی تسلا، مدل ایکس به واسطه پکیج ۹۰ کیلو واتی از باتری می‌تواند در مدت زمان ۳.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر مسافت ۳۸۶ کیلومتر را نیز بپیماید. برای مقایسه بد نیست بدانید که تسلا مدل اس توانایی پیمایش ۴۰۳ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ دارد و هم‌چنین در مدت زمان ۳.۱ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. معایب وزن بیشتر مدل ایکس به وضوح خود را در اینجا نشان می‌دهد.

Tesla Model X

علی رغم اعلام تسلا مبنی بر تحویل خودروها به مشتریان در ماه سپتامبر سال جاری، ارائه‌ی این خودرو با تاخیر چند ماهه روبرو شده است. ایلان ماسک در این خصوص گفته است که طراحی و توسعه‌ی خودرویی جدید سخت‌تر و زمان‌برتر از میزانی بوده است که تسلا در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود.

اگر هنوز پول خود را به عنوان ودیعه در اختیار تسلا قرار نداده‌‌اید، لازم است بدانید که بنا به گفته‌ی تسلا سفارشات جدید تا ابتدای سال جدید میلادی به مشتریان تحویل نخواهند داده شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات