اپل با استخدام متخصص تسلا، تیم خود در زمینه‌ی خودروهای هوشمند را تقویت می‌کند

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جهت تکمیل تیمی که برای ساخت خودروی هوشمند این کمپانی در حال کار است، مهندس ارشد تسلا را به خدمت گرفته است. انتشار پستی در لینکداین، جذب جیمی کارلسون را فاش کرده است.
تبلیغات

جیمی کارلسون یکی از مهندسان ارشد تسلا بود که به نظر می‌رسد راهی کوپرتینو شده است. انتقال کارلسون از طریق تغییرات در حساب کاربری این مهندس در لینکدین مشخص شده است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که فقط کارلسون راهی اپل نشده و ۶ تن از مهندسان فعال در زمینه‌ی خودروهای هوشمند و فناوری‌های مرتبط با این موضوع نیز راهی اپل شده‌اند. اپل در این خصوص اظهار نظر خاصی نکرده است.

منابع نزدیک به اپل به این موضوع اشاره کرده‌اند که این کمپانی در حال توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با خودورهای هوشمند و همچنین ساخت خودرویی با چنین قابلیت‌هایی است؛ اما هنوز نمی‌توان به صراحت گفت که آیا اپل اقدام به تولید خودروی هوشمند خواهد کرد یا خیر.

از ماه ژانویه اپل افرادی نظیر مگان مک‌کلین، مهندس سابق فولکس واگن و وینای پالاکود، محقق در زمینه‌ی خودروهای هوشمند از دانشگاه کارنگی ملون را به استخدام خود در آورده است. تمرکز کوپرتینویی‌ها روی جذب افرادی است که در زمینه‌ی خودروهای هوشمند و فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران سابقه‌ی فعالیت دارند.

در ماه آگوست اپل، شیانجیو تنگ، مهندس توسعه‌دهنده‌ی سیستم بینایی ماشین را که روی تراشه‌های انویدیا کار می‌کرد، به استخدام خود در آورد.

بنابر گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، کوپرتینویی‌ها پال فورگیل، یکی از متخصصان اسبق انستیتو فناوری فدرال سوئیس را که در زمینه‌ی سیستم‌های هوشمند فعالیت می‌کرد، به استخدام خود در آورده است.

براساس اطلاعات موجود در حساب کاربری کارلسون، وی به عضویت گروه پروژه‌های خاص درآمده و هنوز سمتش مشخص نیست. تغییرات مربوط به مهاجرت وی از تسلا به گوگل برای ماه آگوست ثبت شده است.

برخی از استخدام‌های اپل در این خصوص نیز به سال ۲۰۱۴ میلادی باز می‌گردد. این کمپانی متخصصانی از کمپانی‌های بی ام دبلیو، فولکس واگن، فورد و رابرت بوش را به همراه شمار دیگری از کمپانی‌ها مال خود کرده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات