اپل برای استفاده از پلتفرم خودروی الکتریکی i3 در حال مذاکره با بی ام دبلیو است

یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار اخباری در خصوص فعالیت اپل به منظور ورود به عرصه‌ی خودروسازی و تولید خودروهای الکتریکی هوشمند، حال اطلاعات جدید نشان از مذاکرات اپل و بی ام دبلیو برای استفاده از پلتفرم i3 در خودروی الکتریکی اپل دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارشی که در رسانه‌های آلمانی منتشر شده دو کمپانی اپل و بی ام دبلیو برای استفاده از پلتفرم خودروی i3 توسط اپل به منظور توسعه‌ی اتومبیل الکتریکی اپل در حال مذاکره هستند.

ابتدای سال جاری میلادی اخبار متعددی به فعالیت‌های گسترده‌ی اپل در زمینه‌ی ورود به صنعت خوردوسازی اشاره کردند. پس از آن مشخص شد که اپل در حال استخدام شماری از زبده‌ترین متخصصان حوزه‌ی خودروسازی است که همین امر گمانه‌ها در خصوص عرضه‌ی خودروی الکتریکی و هوشمند را توسط اپل را تقویت کرد.

حال مجله‌ی Manager در شماره‌ی مربوط به ماه جولای خود از دیدار تیم کوک به همراه تیمی از متخصصان اپل با دست اندرکاران بی ام دبلیو در لایپزیک آلمان خبر داده است. براساس اطلاعات ارائه شده اپلی‌ها از خط تولید خودروساز باواریایی در این شهر که متعلق به خودروی الکتریکی i3 است، بازدید کرده‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارند که سران کاپرتینو به بدنه‌ی فیبرکربنی این خودروی جمع و جور ابراز علاقه کرده‌اند.

i3 یکی از خودروهای سری i بی ام دبلیو است که قادر است با یکبار شارژ مسافتی ۱۲۸ کیلومتری را طی کند. البته با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی بنزینی، می‌توان دامنه‌ی حرکتی این خودرو را کمی بیشتر کرد، اما در هر حال نمی‌توان i3 را خودروی در حد و اندازه‌ی مدل S تسلا قلمداد کرد که تا ۴۸۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی می‌کند. البته این تنها ویژگی مدل S نیست و زمان ۲.۸ ثانیه‌ای برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت توسط این خودرو که قادر است تا ۷ نفر سرنشین را حمل کند نیز از دیگر مزایای آن هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های تسلا، شبکه‌ی سوپرشارژ این کمپانی است که امکان شارژ رایگان خودرو را در کمتر از ۲۰ دقیقه در جاده‌ها ممکن می‌کند.

اپل برای تبدیل i3 به یک رقیب سرسخت باید اقدامات زیادی را انجام دهد. بسیاری آینده‌ را از آن خودروهای الکتریکی خودران می‌دانند و ازاین‌رو است که کمپانی‌هایی نظیر گوگل و تسلا در این وادی وارد شده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را انجام داده‌اند.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که اپل و بی ام دبلیو از پاییز ۲۰۱۴ در حال مذاکره با یکدیگر هستند و هنوز توافقی در این خصوص حاصل نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات