گذری بر نمایشگاه خودروی نیویورک 2015

جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
مطالعه 7 دقیقه
نمایشگاه خودروی نیویورک یکی از معتبرترین رویدادهای سالیانه این صنعت است که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا همچون دیگر نمایشگاه‌های آمریکا مانند شیکاگو روی آن حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. نمایشگاه سال جاری از تاریخ 14 تا 23 فروردین در حال برگزاری است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نمایشگاه خودروی نیویورک در واقع اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه این صنعت در آمریکای شمالی است که به همین دلیل اغلب کمپانی‌ها سعی دارند برای ورود به بازار این منطقه از چنین رویدادهایی نهایت استفاده را ببرند. البته معرفی و رونمایی خودروها در دو روز قبل از آغاز نمایشگاه انجام می شود.

هر کدام از نمایشگاه‌هایی که طی چند سال گذشته برگزار شده هدف خاصی را دنبال کرده است. چند سال پیش محوریت نمایشگاه حول استفاده از چراغ جلوی LED بود، سپس خودروسازان به سراغ فناوری هیبریدی و بعد از آن تکنولوژی جلوگیری از تصادف رفتند. در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال نیز از سوپرخودروها گرفته تا مدل‌های سنگین‌تر از پیشرانه V6 توئین توربو بهره بردند و برنامه نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک در سال 2015 نیز روی تولید و عرضه خودروهای سبک متمرکز شده بود. استفاده از آلومینیوم و دیگر مواد سبک در ساخت مدل‌های مختلف برای کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آید.

از آنجایی که به دلیل فاصله زمانی نسبتا کم بین نمایشگاه خودروی شیکاگو و ژنو، نمایشگاه نیویورک برگزار شده، ازاین رو برخی کمپانی‌ها با همان مدل‌های تکراری پا به نیویورک گذاشته بودند که سعی می‌کنیم خودروهای جدیدتری را به شما معرفی کنیم.

2016 Cadillac CT6

2016-cadillac-ct6

امسال کمپانی کادیلاک با یک سدان فوق العاده در وطن خویش حاضر بود که خیلی راحت می‌تواند با خودروهایی چون آئودی A8 و بی‌ام‌و سری 7 مقابله کند. از نظر طراحی شاهد رشد و اصلاحات قابل توجهی هستیم. وزن CT6 حدود 1700 کیلوگرم است که برای یک سدان لوکس، وزن کمی به شمار می‌رود و حتی از سدان‌های سری 5 بی‌ام‌‌دبلیو نیز وزن کمتری دارد. کادیلاک برای رسیدن به این وزن در تمامی قسمت‌های خودرو از آلومینیوم استفاده کرده است.

این مدل از کادیلاک به یک پیشرانه V6 توئین توربو با 400 اسب‌بخار مجهز شده که در کنار فناوری‌های Active Chassis System و Magnetic Ride Control می‌تواند عملکردی بسیار خوب را به خصوص در تطبیق با وضعیت جاده به ارمغان بیاورد. از جمله امکانات دیگر می‌توان به سیستم پیشرفته دید در شب، سیستم هر چهار چرخ متحرک، سیستم پارک خودکار، دوربین با دید 360 درجه و نمایشگر لمسی 10 اینچ اشاره کرد.

2016 McLaren 570S Coupe

2016-mclaren-570s

این مدل از مک‌لارن با تمامی فناوری‌ها و عملکردهای رده‌بالا نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی 650S با 267 هزار و 900 دلار قیمت حدود 100 هزار دلار ارزان‌تر است. البته منظور از ارزان‌قیمت نسبت به دیگر مدل‌های مک‌لارن است، چراکه این مدل به تنهایی حدود 170 هزار دلار قیمت دارد.

570S اولین مدل سری اسپرت جدید در میان‌رده‌هاست که یه مدل دیفرانسیل عقب با پیشرانه V8 توئین توربو است. در نتیجه توان خروجی این خودرو 562 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 آن 3.2 ثانیه با حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت است.

2016 Lincoln Continental Concept

2016-lincoln-continental-co

شاید اگر قرار باشد یکی از سه خودروی زیبای نمایشگاه نیویورک 2015 را انتخاب کنیم این مفهومی لینکلن در بین گزینه‌های ما باشد. یک خودروی زیبا و با اصالت که علاوه بر طراحی ساده و شکیل از امکانات فوق‌العاده‌ای چون طراحی داخلی پر از گجت‌های مختلف، شیشه الکتروکروماتیک، صندلی با تنظیم در 30 وضعیت مختلف و مشخصات فنی پیشرانه EcoBoost V6 توربوشارژ فورد، تایرهای 21 اینچ و سیستم‌های تعلیق و انتقال قدرت پیشرفته که باعث شده لینکلن در آینده امید زیادی به این مدل داشته باشد.

2016 Jaguar XF و 2016 Jaguar F-Type

2016-jaguar-xf

این دو مدل انگلیسی از جگوار واقعا چشم‌نواز هستند. به نظر می‌رسد این کمپانی مدل XF را بازطراحی کرده تا از دیگر خودروهای حاضر در نمایشگاه نیویورک متمایز باشد. جالب است بدانید در نمایشگر سرگرمی و اطلاعاتی این خودرو برای ناوبری سریع، اجرای دستورات صوتی و ارتباطات سرنشینان از یک پردازنده 4 هسته‌ای اینتل استفاده شده است.

تنها 5 ثانیه لازم است تا این خودرو 0 تا 100 را پر کند و اولین باری است که در بین سدان‌های معمولی از قابلیت رانندگی نیمه خودکار بهره می‌برد. عملکرد مدل XF در مسیرهای برفی و یخبندان کاملا بی نقص است و در آن از فناوری‌های مشابه SUVهای رده بالا استفاده شده است.

jaguar-f-type-r-awd-6

مدل F-Type جگوار نیز ادامه‌دهنده راه موفق نسل‌های قبلی خودش است و نکته جالب اینجاست که تنها با 65 هزار دلار می‌توانید اوج هیجان را احساس کنید. برای این خودور یک سیستم اطلاعاتی سریع در نظر گرفته شده که کاملا با دستگاه‌های آی‌او‌اسی و اندرویدی سازگار می‌شود.

2016 Porsche Boxter Spyder

2016-porsche-boxter-spyder

یکی از مزایای این مدل از پورشه ساختار بسیار سبک آن بوده که روی سرعت و هندلینگ خودرو بسیار موثر است. این مدل در واقع نسخه ارتقا یافته باکستر معمولی است که عملکردی به مراتب بهتر دارد. پورشه برای اسپایدر از یک پیشرانه تخت (چنیش سیلندرها به صورت دو بلوک سه تایی بصورت عمودی) شش سیلندر با توان 375 اسب بخار استفاده کرده که در 4.3 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای داشتن این خودرو باید 82 هزار دلار دست به جیب شوید و فقط مدل دستی آن را خریداری کنید. خبری از مدل اتوماتیک نیست. فقط شمایید و کلاچ!

2016 Honda Civic

2016-honda-civic

آسیایی‌ها معمولا از این سبک نمایشگاه‌ها نهایت استفاده را می‌کنند تا افق‌های جدیدی را در بازارهای دیگر به روی خود باز کنند. مدل امسال دهمین نسل سیویک بود که در نمایشگاه خودروی نیویورک 2015 خودنمایی می‌کند.‌ این کوپه دو در اولین مدلی است که تا پایان سال فروش آن آغاز خواهد شد و از یک طراحی کاملا تهاجمی برخوردار است. خطوط بالای چرخ‌ها بیشتر به سپر نزدیک شده است و از اولین پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ هوندا بهره می‌برد. قرار است مدل Type-R Civic نیز در بازار آمریکا عرضه شود.

Dodge Challenger T/A Concept

2015-dodge-challenger-2014-

این عضلانی جذاب با حضور در کشور خودش می‌خواهد ثابت کند که پهلوانان نمی‌میرند! دوج سعی کرده با یک مفهومی جذاب و با اصالت با همان زبان طراحی خاص خودش که یک مدل کوپه است در نمایشگاه خودروی نیویورک حاضر باشد. این خودرو به یک پیشرانه 6.4 لیتری V8 مجهز شده و 4.5 ثانیه زمان می‌خواهد تا از 0 به 100 کلیومتر برسد. بیشترین سرعت آن 290 کیلومتر در ساعت است که برای خرید آن باید حداقل 55 هزار دلار کنار بگذارید.

به هر حال مدل‌های متنوعی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک 2015 حاضر بودند که سعی کردیم با بررسی منابع مختلف بهترین و جذاب‌ترین مدل‌هایی که تکراری هم نباشند را برای شما انتخاب کنیم. اگر مدل‌های دیگری به نظر شما جالب بود می‌توانید در بخش نظرات اعلام کنید تا همه از آن استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات