جگوار نسخه‌ی جدید مدل XJR را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی جدید جگوار XJR با موتور تقویت‌شده و قدرت ۵۶۷ اسب بخار، در فستیوال گودوود معرفی شد.
تبلیغات

جگوار در فستیوال سرعت گودوود (Goodwood)، از فرصت استفاده کرده است تا نسخه‌ی جدید مدل XJR را معرفی کند. این نسخه‌ی اولیه که با ترکیبی از رنگ‌های سفید، آبی و مشکی در این فستیوال حضور داشت، در همین تابستان به مرحله‌ی تولید خواهد رسید. 

تغییری که در این نسخه نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر وجود دارد، شامل قدرت آن می‌شود که به ۵۶۷ اسب بخار افزایش یافته است. همچنین بعضی از فناوری‌‌ها و مواد داخل کابین نسبت به نسخه‌ی گذشته تغییراتی خواهند داشت.

مدل کنونی XJR، از موتور ۵.۰ لیتری ۸ سیلندر V شکل همراه با سوپرشارژر استفاده می‌کند که توانایی تولید ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتون متر گشتاور دارد و از جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. این مدل می‌تواند در عرض ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر با ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

جگوار xjr

جگوار اطلاعات زیادی درباره‌ی این نسخه‌ی جدید منتشر نکرده است؛ ولی انتظار می‌رود که تغییر در موتور خودرو علاوه بر اینکه قدرت XJR را به ۵۶۷ اسب بخار می‌رساند، گشتاور آن را هم به ۷۰۰ نیوتون متر افزایش دهد. این تغییرات در شتاب خودرو هم تأثیر خواهند گذاشت و احتمالا این نسخه به زمان کمتری برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز خواهد داشت؛ ولی به نظر نمی‌رسد که سرعت نهایی خودرو تغییر محسوسی داشته باشد. 

با توجه به تغییراتی که در این نسخه به وجود آمده است، قیمت XJR جدید بیشتر از قیمت مدل فعلی خواهد بود. جگوار اعلام کرده است که معرفی نسخه‌ی جدید XJR در فستیوال گوودوود برای انجام دادن تست‌های نهایی بود و رونمایی رسمی این مدل در همین تابستان انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات