تیم اسکودریا فراری، خودروی SF-15T را برای مسابقات فرمول یک ۲۰۱۵ معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
از ۲۴ اسفندماه دور جدید مسابقات فرمول یک با طنین غرش موتورهای خودورهای فرمول یک در استرالیا آغاز خواهد شد، از این‌رو ۱۱ تیم حاضر در ین مسابقات خودروهای جدید خود را برای شرکت در این مسابقات رونمایی می‌کنند. اسکودریا فراری نیز امروز از خودروی SF-15T برای سال ۲۰۱۵ میلادی پرده برداشت.
تبلیغات

در جریان مسابقات فرمول یک سال ۲۰۱۵ میلادی، سباستین وِتل و کیمی رایکونن، دو راننده‌ی تیم اسکودریا فراری، خودروی SF-15T را هدایت خواهند کرد. پس از آنکه اسکودریا فراری خودروی سال گذشته‌ی خود را معرفی کرد، بسیاری طراحی جدید دماغه‌ی این خودرو را به باد انتقاد گرفتند، چراکه دماغه‌ی خودروی سال گذشته‌ی فراری، بسیار زشت بود.

پس از انتقادات سال گذشته، فراری امسال الگوی بسیار بهتری را برای طراحی خودروی خود بکار گرفته است. به‌جای استفاده از طراحی شبیه به جاروبرقی که در خوردوی سال پیش شاهد آن بودیم، فراری در خودروی جدید از یک دماغه‌ی بلند و تقریبا گرد بهره برده که در یک راستا تا کاکپیت کشیده شده است. بارزترین تغییر ظاهری خودروی فراری در دماغه‌ی آن است و تغییرات صورت گرفته در قسمت لاستیک‌ها برگرفته از طراحی خودروی سال گذشته‌ی فراری است.

Ferrari F1Int2

SF-15T را باید شصت و یکمین خودروی ساخته شده توسط فراری خواند که بصورت اختصاصی برای شرکت در مسابقات فرمول یک توسعه یافته است. این دومین خودروی فراری پس از خودروی سال ۲۰۱۴ است که از وجود توربو شارژر بهره می‌برد. فدراسیون اتومبیل‌رانی قوانین سفت و سختی را برای خودروهای فرمول یک تعیین می‌کند. فراری از یک پیشرانه‌ی ۱۶۰۰ سی‌سی ۶ سیلندر در این خودرو بهره گرفته که سیلندرها در آن به‌شکل V و با زاویه‌ی ۹۰ درجه قرار گرفته‌اند. این پیشرانه به یک توربوشارژر نیز مجهز شده است.

Ferrari F1Int

فراری در ساخت این خودرو از فیبرکربن با ساختار لانه زنبوری استفاده کرده است. علاوه بر اعمال تغییرات در دماغه‌ی جلویی که آئرودینامیک خوبی را برای خودرو به ارمغان آورده، قسمت پشتی نیز جمع و جورتر از پیش شده است که حاصل آن افزایش نیروی پایین‌برنده‌ی خودرو است که باعث پایداری بیشتر خودرو در سر پیچ خواهد شد. همچنین فراری وزن این خودرو را ۱۱ کیلوگرم در مقایسه با نسل پیشین کاهش داده است که در افزایش شتاب این خودرو تاثیرگذار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات