توئیت ایلان‌ماسک پیش از مراسم معرفی 17 مهر تسلا گویای چیست؟

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
۷ روز مانده به مراسم کمپانی تسلا که چهارشنبه‌ی پیش‌رو برگزار خواهد شد، ایلان‌ماسک با انتشار توئیتی در خصوص این مراسم به شائبه‌ها در مورد محصولی که در مراسم ۱۷ مهر معرفی خواهد شد، افزوده است. با توجه به وجود حرف D روی درب گاراژی که خودروی شبیه به مدل S تسلا در آن قرار گرفته، گمانه‌زنی‌های مختلفی انجام شده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

ایلان ماسک روز چهارشنبه تصاویری را در حساب‌کاربری توئیتر خود منتشر کرد که با جمله‌ای کوتاه اما بسیار جالب همراه شد. همانطور که در این تصویر نیز ملاحظه می‌کنید، شاهد باز شدن در گاراژی هستیم که اتومبیلی که بسیار شبیه به مدل S‌ تسلا است از آن خارج می‌شود، اما نوشته‌ی روی در که همان حرف D است، بسیار مبهم است و توئیت ایلان ماسک نیز بر جذابیت این تصویر افزوده است.

About time to unveil the D and something else pic.twitter.com/qp23yi59i6— Elon Musk (@elonmusk) October 2, 2014

اما به‌واقع باید در انتظار چه چیزی از این خودروساز نوپا باشیم؟ در هفته‌های اخیر شاهد کاهش ارزش سهام این کمپانی به میزان ۲۰ درصد از ۲۹۱ دلار در ۴ سپتامبر بودیم که با انتشار این توئیت ارزش سهام کمپانی به میزان ۴ درصد افزایش یافت. در ادامه به بررسی احتمالات مربوط به خودرویی که توسط تسلا معرفی خواهد شد، می‌پردازیم.

نسخه‌ی AWD مدل S تسلا

از ابتدای سال جاری شایعات مختلفی در مورد احتمال معرفی نسخه‌ی AWD یا هر چهارچرخ متحرک مدل S تسلا به گوش رسیده است. با توجه به تجهیز کارخانه‌ی فریمونت کالیفرنیا به تجهیزات تولید مدل X یا همان SUV تسلا که سال بعد روانه‌ی بازار خواهد شد، می‌توان چنین حدس زد که با توجه به وجود فناوری و تجهیزات موجود تسلا در این کارخانه اقدام به تولید مدل چهارچرخ متحرک S تسلا نماید. این روزها طرفداران نمونه‌های AWD در میان خودروهای لوکس بسیار فراوان است. با توجه به اینکه مدل S‌ تسلا از محور عقب برای انتقال نیرو بهره می‌گیرد و تسلا کارخانه‌‌ی دیگری را نیز در سطح آمریکا با تجهیزات تولید خودروهای AWD ندارد، پس احتمالا شاهد معرفی نمونه‌ی AWD مدل S تسلا خواهیم بود.

شاید از خود بپرسید که که حرف D چه رابطه‌ای با نمونه‌ی AWD مدل S‌ دارد؟ براساس اطلاعات منتشر شده مدل X تسلا یک خودروی SUV چهارچرخ متحرکه دو موتوره خواهد بود، یعنی سیستم مورد نظر Dual Motor AWD System خواهد بود که از این‌رو می‌توان حرف D را برگرفته از سیستم چهارچرخ متحرکه‌ی دو موتوره عنوان کرد.

عرضه‌ی یک نمونه‌ی قوی‌تر از مدل S تسلا

بسیاری از برند‌های معتبر خودروسازی در جهان، بخشی از کمپانی خود را بصورت مستقل به تیونینگ خودروهای تولیدی خود اختصاص داده‌اند که از جمله‌‌ی آن می‌توان به سری AMG‌ مرسدس‌بنز، سری M در بی‌ام‌دبلیو و سری S در محصولات آئودی اشاره کرد که در واقع نمونه‌های تقویت شده‌ی رسمی از محصولات استاندارد کمپانی است. با توجه به استقبال از مدل S تسلا، شاید این استارت‌آپ در نظر دارد تا نمونه‌ی تقویت شده‌ای از این خودرو را تحت نام D روانه‌ی بازار کند.

معرفی پیشرانه‌ی هیبریدی تسلا با ترکیب موتور دیزلی و الکتریکی

به‌واسطه‌ی روابط نزدیک کمپانی تسلا با دایملر آلمان که یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان موتورهای دیزلی در جهان است، شاید تسلا نیز برای بالا بردن تنوع محصولات خود درصدد معرفی نمونه‌ای مبتنی بر پیشرانه‌ی هیبریدی خود باشد که از ترکیب دو موتور دیزلی و الکتریکی تشکیل شده است.

معرفی مدل تسلای Driverless یا بدون راننده

ایلان ماسک بارها به این نکته اشاره کرده که تسلا خودرویی هوشمند را تولید و روانه‌ی بازار خواهد کرد. با توجه به اینکه بسیاری از خودروسازان بزرگ در اقصی نقاط جهان برای ارائه‌ی چنین خودروهایی در پنج تا شش سال آتی برنامه‌ریزی کرده‌اند، از این‌رو عرضه‌ی خودرویی هوشمند و بدون راننده‌ی توسط تسلا بصورت تجاری کمی دور از انتظار است.

سایر پیش‌بینی‌ها

گمانه‌های دیگری نیز در این باره مطرح شده است که مهم‌ترین ‌‌آن‌ها احتمال فروش مدل S تسلا با تسهیلات بانکی، معرفی نسخه‌ی کانورتیبل، رودستر بروزشده‌ی مدل S یا عرضه‌ی نسخه‌ای با بهره‌گیری از باتری‌های نوع D به جای استفاده از باتری‌های لیتیوم-یون است.

برای اطلاع از این موضوع بایدتا چهارشنبه‌ی هفته‌‌ی آتی به انتظار بنشینیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات