لامبورگینی و میتسوبیشی در زمینه توسعه فیبر کربن همکاری می‌کنند

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لامبورگینی و میتسوبیشی قصد دارند در زمینه‌ی فیبرکربن با یکدیگر همکاری کنند.
تبلیغات

کمپانی خودروسازی لامبورگینی و میتسوبیشی در زمینه‌ی ساخت قطعات فیبرکربنی دست به همکاری زده‌اند. لامبورگینی اعلام کرد که همکاری خود را با شرکتی با نام میتسوبیشی رایون که مالکیت آن با میتسوبیشی کمیکال است را آغاز کرده است. برای توضیحات بیشتر با زومیت همراه باشید. 

هدف از این همکاری، وسعت بخشیدن به تکنولوژی فیبر کربن است که قدمت استفاده از این تکنولوژی در صنعت خودرو به ۳۰ سال گذشته بازمی‌گردد.

چیزی در حدود ۷۰ هزار نفر در کارخانه‌ی رایون میتسوبیشی که به تولید الیاف کربن می‌پردازد مشغول به کار هستند و همین موضوع سبب شده تا حدود ۶۰ درصد از الیاف کربن جهان در ژاپن تولید شود.

همکاری بین این دو خودروساز برای انجام تحقیقات بیشتر در رابطه با فیبرکربن و تولید قطعاتی از این ماده است. لامبورگینی در حال حاضر قادر به ساخت روزانه ۵ شاسی برای خودروهای خود است که یکی از آن‌ها نیز مدلی است که برای جایگزینی اس‌یو‌وی با نام یوروس که در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.

لامبورگینی

لامبورگینی برای اولین بار در مدل کانتاش، (خودرویی که حدودا ۳۰ سال از زمان تولید آن می‌گذرد) از الیاف کربن استفاده کرده است. کانتاش اولین ابرخودروی ایتالیایی است که از تکنولوژی فیبرکربن برای کاهش وزن و استحکام خودرو بهره گرفته است.

بعدها از این تکنولوژی(RTM) در لامبورگینی گالاردو نیز استفاده شد ولی ایرادهایی نیز در استفاده از آن وجود داشت که عدم انعطاف‌پذیری را می‌توان یکی از این ایرادها برشمرد. در این روش از فیبرکربن به‌عنوان روکشی برای تقویت قطعات مورد نظر خودرو استفاده می‌شود ولی در هرصورت استفاده از فیبر کربن به این شکل جزو آخرین تکنولوژی‌هایی است که تا به امروز به آن دست یافته‌ایم. 

در اینجا از الیاف مصنوعی کربن استفاده می‌شود که جایگزین کربن باشد و تراکم آن به ۳.۲ میلیون الیاف استراتیک در هر سانتی‌متر مربع می‌رسد که قابلیت تغییر به هرشکلی را دارا خواهد بود.

از این تکنولوژی در ساخت خودروهای دیگر لامبورگینی یعنی سستوالمنتو و سنتناریو استفاده می‌شود و جالب است بدانید که شرکتی به نام کالاوی از این تکنولوژی در ساخت محصولات ورزش گلف بهره می‌برد.

لامبورگینی سنتناریو حدود ۵۵ کیلوگرم از مدل محبوب اونتادور سبک‌تر است و این کاهش‌ وزن به‌واسطه‌ی استفاده از این تکنولوژی میسر شده است.

لامبورگینی

Maurizio Reggiani، عضو هیئت مدیره‌ی بخش تحقیق و توسعه در بیانات خود به این موضوع اشاره کرد که برای تحقیق و توسعه‌ی هرچه بیشتر در پیشرفت این تکنولوژی به مشارکت نیاز داریم تا آینده‌ی روشنی را برای ابرخودروهای لامبورگینی بسازیم. وی در ادامه‌ افزود که پیشرفت‌های حاصله در این زمینه می‌تواند ما را در بهبود شرایط ظاهری و توان حرکتی ابرخودروهایمان یاری کند.

پیشرفت در این زمینه به خودروهای این کمپانی کمک می‌کند تا با کاهش‌ وزن بدنه، عرصه را برای رقبایش تنگ‌تر کند و آینده‌ی خودروهای خود را تضمین کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات