Karma Revero فیسکری دیگر

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فیسکر در سال ۲۰۱۷ از مدل جدید خود با نام کارمارویرو با قیمت پایه‌ی ۱۳۰ هزار دلار رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

فیسکر نام شرکتی آمریکایی است که به ساخت خودروی هیبریدی می‌پردازد. این خودروساز برای مدل جدید خود که در سال آینده عرضه خواهد شد نام کارمارویرو را در نظر گرفته است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

موضوعی که به صورت قطعی مشخص نبود، توجه مشتاقان خودرو به این محصول در نمایشگاه هانتینگتن بیچ بود و برای همین منظور کالیفرنیا برای رونمایی این خودرو انتخاب شد. با در نظر گرفتن آخرین سال تولید فیسکر در سال ۲۰۱۳ نمی‌توان این کمپانی را ورشکسته نامید هرچند که این شرکت محصول جدید خود را با تاخیر عرضه کرده است. البته تا پیش از این، این شرکت خبر از عرضه‌ی مدل جدید فیسکر داده بود ولی در عصر حاضر که شاهد تولید خودروهای پلاگین، مانند Aptera، phoenix و خودروی Bright Automotive هستیم، انتظار نداشتیم این خودروساز بخواهد محصولش را به این شکل عرضه کند.

Wanxiang شخصی چینی است که دارایی‌های فیسکر را در فوریه‌ی ۲۰۱۴ به ارزش ۱۴۹.۲میلیون دلار خریداری کرد. ما امروز به این موضوع واقفیم که در آن زمان ۲۲ کارگر در شرکت فیسکر در هانتینگتن بیچ به فعالیت می‌پرداختند. و یک سال بعد و در مارس ۲۰۱۵ این شرکت ۲۰۳ کارگر را به کار گرفته بود. در آگوست ۲۰۱۶ این تعداد به ۶۹۷ نفر رسید که این شرکت قصد دارد این تعداد را تا آخر سال ۲۰۱۶ به۹۶۷ نفر برساند.

فیسکر

خودروی کارما فیسکر قیمتی معادل ۱۰۳هزار دلار داشت ولی رویرو قیمتی برابر با ۱۳۰هزار دلار دارد. این دو خودرو در قسمت‌های مختلفی ازجمله رنگ، چرخ وکالیپرهای ترمز و سایر موارد متفاوت‌اند. سفارش هرکدام از این موارد به مبلغ پرداختی شما برای خری این خودرو می‌افزاید ولی اگر بودجه‌ی کافی برای خرید فیسکر کارما را ندارید بهتر است مالکیت ریورو را فراموش کنید.

پیشرانه‌ی این خودرو نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته

ریویرو مانند کارما از همان پیشرانه‌ی ۲۶۰ اسب بخاری ۴ سیلندر مجهز به توبوشارژر ساخت جنرال‌موتورز بهره می‌برد. ولی در قسمت برقی این پیشرانه شاهد تغییراتی هستیم که شامل شارژ سریعتر (۴۰ کیلو وات) و و میزان شارژ آن از ۳.۳ به ۶.۶ کیلووات افزایش پیداکرده است. ولی باتری هیچ تغییری نکرده و هم‌چنان از بایری سلولی در این خودرو استفاده می‌شود و ظرفیت آن از ۲۰.۴ به ۲۱.۴ کیلو وات بر ساعت رسیده است که این امر موجب افزایش ۸۰ کیلومتری برد این خودرو شده است. شتاب‌گیری مدل اسپرت این خودرو نسبت به مدل قبلی یک ثانیه ارتقا یافته یعنی این خودرو برای دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر  از حالت سکون تنها به ۵.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. با این اوصاف هنوز این خودرو با مشخصات ذکر شده قابل عرضه نیست تا زمانی‌که مجوز خود را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کند.

کارل جنکینز مجری طرح درباره‌ی این خودرو می‌گوید: من هنوز در این فکرم که فیلم ۴۱ دقیقه‌ای که از این خودرو پخش شده هدفی جز تخریب سیستم‌های پیشرفته‌ی این خودرو نداشته است. این موضوع بدیهی است که در خودروی جدید باید ازسیستم‌های جدید نیز بهره گیری کرد. بنا به انتقاد‌هایی که از صفحه نمایش خودروی قبلی به گوشمان رسید در صدد بهینه‌ سازی آن برآمدیم. دلیل اصلی نقد ترک برداشتن صفحه نمایش و سرعت پایین اجرای دستورات بود.

شرکای کارما برای بهینه سازی صفحه نمایش خودرو از صفحه نمایش UI کنزی استفاده کردند که هم از نظر دقت لمسی صفحه نسبت به سیستم قبلی برتری داشت و هم از کیفیت بالایی برخوردار بود. سهولت در استفاده و سادگی این صفحه نمایش از نظر عملکرد و افزوده شدن برنامه‌های جدید و از طرفی سرعت بالای ۶۰ فریم برثانیه‌ و دقت لمسی این نمایشگر سبب شده تا ایراد‌های مدل قبلی برطرف شود.

در آینده‌ی نزدیک سیستم اندروید و نرم افزار Car Play شرکت اپل بر روی این خودرو عرضه خواهند شد که توانایی اتصال اینترنت 4G را به شما خواهد داد و همچنین مسیرهای ترافیکی را به شما نمایش می‌دهند و شما قادرید این سیستم را بروزرسانی کنید. جنکینز در این‌باره می‌گوید: «کار مهم دیگری باقی نمی‌ماند تا این سیستم انجام دهد»

فیسکر

کارما برای تولید در فنلاند از دستگاه‌های مشابه استفاده می‌کند

کارما در تولید محصولش از ماشین‌ها یا همان ربات‌ها نیز استفاده می‌کند ولی این موضوع که کارکنان Valment هم در کارخانه‌ای به مساحت تقریبی ۵۱هزار مترمربع که در مورینووالی در کالیفرنیا احداث شده مشغول به فعالیت در جهت پیشبرد محصول هستند یا نه، آشکار نیست. باید توجه داشت که برخی از دستور العمل‌ها به زبان فنلاندی‌اند و نیاز به ترجمه دارند.

سقف خورشیدی برای تولید نیرو

با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از سقف خورشیدی می‌تواند تا ۲.۴ کیلومتر به برد پیمایشی خودرو بیافزاید.

فیسکر‌های مفهومی Surf، Sunset و Atlantic چگونه‌اند؟

بدیهی است که بحث در مورد ریویرو و آینده بسیار مختصر است ولی نکته‌‌ی روشن این است که هدف Wanxiang از راه‌اندازی وب‌سایت جدید کارما، سلام به آینده و پیشوازی از آن با معرفی مدل مفهومی آتلانتیک است. سه خودروی نام برده شده به خط تولید منتقل نخواهند شد و کسی توضیحی در رابطه با این محصولات ارائه نداده است. Alex Klatt معاون بخش طراحی در این رابطه می‌گوید: خودروهای مفهومی به موزه‌های خودروسازان تعلق دارد که برای آینده چه در نظر دارند. و جنکینز در این‌باره می‌گوید: برنامه‌های کارما برای آینده بسیار واضح است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات