Uber: خودروهای امروزی در ۹۵ درصد مواقع پارک شده‌اند

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
طبق ادعای کارشناسان سرویس Uber، خودروهای شخصی حدود ۹۵ درصد از اوقات در حالت پارک هستند. اگر می‌خواهید بدانید که چرا سرویس‌هایی مثل Uber و البته فناوری‌هایی مثل خودروهای بدون راننده مهم هستند، در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد در گزارش‌های مرتبط با کاهش شدید فروش خودروها در سطح جهان کمی اغراق می‌شود ولی یک دلیل مهم وجود دارد که چرا سرویس‌هایی مثل Uber و فناوری‌هایی مانند خودروهای بدون سرنشین تهدیدی جدی برای مالکیت خودروهای شخصی هستند. بسیار ساده است، ما از خودروهای شخصیمان بر خلاف تصوری که داریم خیلی هم استفاده نمی‌کنیم. 

Uber مدعی است که طی مطالعاتی که انجام داده‌  خودروهای ما در ۹۵ درصد مواقع پارک هستند، ادعایی که توسط پاول بارتر- کارشناس حمل و نقل نیز تایید شده‌ است. بارتر از سه رویکرد برای تایید این ادعا بهره گرفته است. اول، داده‌های مربوط به سفرهای با خودرو و زمان آن‌ها، سپس نتایج بدست آمده از نظر سنجی‌های مرتبط با مقدار زمان صرف شده برای رانندگی هر فرد و در نهایت نتایج حاصل از گزارش‌های مرتبط با سرعت و مسافتی که خودروها طی می‌کنند. 

او در هریک از این رویکردها به عدد ۵ درصد یا کمتر برای مقدار زمانی که خودروها در حال استفاده هستند رسیده است. 

بارتر هم مثل بسیاری دیگر از برنامه ریزان شهری دغدغه محل پارک این همه خودرویی را دارد که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. او معتقد است که اگر به  مالکیت خودروی شخصی کمتر و استفاده از سرویس‌هایی نظیر Uber‌ و فناوری‌هایی مثل خودروهای بدون راننده روی بیاوریم، صرفه‌جویی بسیار بزرگی در میزان استفاده از فضای پارک خواهیم داشت و این باعث می‌شود تا شهرهای کارآمدتر و البته با قابلیت‌های زندگی بیشتر برای شهرنشینان داشته باشیم. 

نکته‌ای که بارتر به آن اشاره نکرده است این است که نه تنها فضای پارک خودروها بلکه خود خودروها هم در سیستم فعلی هدر می‌روند. خودروهای اشتراکی از طریق سرویس‌هایی مثل Ubber و Zipcar یا فناوری‌های خودروهای بدون راننده که در مواقع نیاز می‌توان آن‌ها را فراخواند قادر هستند تا مجموع زمان استفاده از خودروها را کاهش دهند. 

بنابراین حتی اگر صنعت خودرو کمی از شرایط بد رکود اقتصادی فاصله گرفته باشد که در آن عده بسیاری به سفرهای درون شهری با دوچرخه و حمل و نقل عمومی روی آوردند ولی به نظر می‌رسد باز هم در آینده شاهد خودروهای شخصی کمتر و پیش‌روی به سمت خودروهای اشتراکی خواهیم بود، خودروهایی که بدون راننده و از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند شما در هر زمان که نیاز باشد آماده سرویس دهی به شما هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات