لامبورگینی خودروی مفهومی تک‌سرنشینه‌ی ضد رادار Egoista را در موزه‌ی خود قرار داد

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته لامبورگینی که نام خودروهای خود را از ماتادورهای اسپانیایی به عاریه می‌گیرد، سالگرد پنجاه سالگی خود را با برگزاری توری با خودروهای لامبوگینی به دور ایتالیا جشن گرفت. این خودروساز علاوه بر برگزاری این تور، خودرومی مفهومی جدید تک سرنشینه‌ی خود را مبتنی بر گایاردو معرفی کرد. این خودرو Egoista نام گرفته است.
تبلیغات

لامبورگینی خودروی مفهومی اگویستا را با استفاده از مواد ضد رادار طراحی و تولید کرده است که هم‌اکنون علاقمندان می‌توانند در موزه‌ی این کمپانی از نزدیک نظاره‌گر آن باشند. لامبورگینی موتور بهینه‌سازی شده‌ی 5.2 لیتری V10 پیشین را در این خودرو مورد استفاده قرار داده است که قدرتی برابر 600 اسب بخار را در اختیار این طرح‌مفهومی یاغی قرار می‌دهد.

در مورد الگو‌های ظاهری مورد استفاده، طراحان لامبورگینی از هلیکوپتر مخوف آپاچی الهام گرفته‌اند. در صورتی که به قسمت جلوی این خودرو توجه کنید، به تفاوت عمده‌ی این خودرو با سایر نمونه‌ها پی خواهید برد. لامبورگینی که نشان آن نیز از یک گاو خشمگین برگرفته شده، همیشه به این نماد پایبند بوده و در اگویستا نیز دو طرف جدا شده از جلوپنجره را به‌عنوان تمثیلی از شاخ‌ها و قسمت میانی را الهام گرفته از سر گاو خشمگین طراحی کرده است که با سری پایین آماده‌ی حمله به دشمن است!

EgoistaInt

فِلَپ‌های تعبیه شده در بدنه‌ی این خودرو بصورت خودکار و با توجه به سرعت و حرکت خودرو باز شده و از منحرف شدن آن ممانعت خواهند کرد. لامبورگینی برای سبک نگه‌داشتن این گاو خشمگین از ترکیب فیبرکربن، آلومینیوم و مواد بکار برده شده در صنعت هوانوردی به‌دلیل برخورداری از قابلیت ضد رادار بودن بهره برده است. این خودرو تک سرنشین بوده و راننده‌ی آن از یک هِدآپ دیسپلی شبیه آنچه که خلبان‌ها در هواپیماهای مدرن از آن بهره می‌برند، استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات