مقایسه شتاب بوگاتی شیرون با خودروی فرمول‌ یک در شرایط واقعی

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیا ابرخودروهای امروزی توانایی‌های فنی نزدیک به مدل‌های فرمول یک دارند؟ نبرد جذاب بوگاتی شیرون و خودرو فرمول‌ یک قهرمان جهان در آزمون مسیر مستقیم، پاسخی به این سؤال است.
تبلیغات

تاکنون مسابقات درگ زیادی را مشاهده کرده‌اید؛ رقابت‌ عجیبی که همواره واکنش‌های زیادی به همراه داشته است؛ از جمله درگ لامبورگینی گالاردو و فولکس واگن بیتل ۱۹۳۸ تقویت‌شده که در کمال ناباوری برتری بیتل را شاهد بودیم یا تقابل جت F-A18 و خودروی فرمول یک که رقابت تنگاتنگی به نمایش گذاشتند و در آخر جت برنده مسابقه شد. همه این مسابقات جالب بودند؛ اما در این ویدئو شاهد نبرد دو ابرخودرو یا به‌اصطلاح هایپرکار (Hypercar) هستیم که هر کدام در زمین مسابقه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

بوگاتی شیرون و خودرو فرمول‌ یک (قهرمان مسابقات جهانی فرمولیک از تیم ردبول) دو شرکت‌کننده این درگ هستند. قبل از اینکه ویدئو را تماشا کنید، بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم و بیشتر با دو ابرخودرو آشنا شویم. بوگاتی شیرون که مطمئنا نیازی به معرفی ندارد؛ این خودرو فرانسوی با وزن نزدیک به ۲ تن دارای پیشرانه ۸ لیتری W16 مجهز به تویین توربوشارژ است که توانایی تولید ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. قدرت شیرون از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک دوکلاچه به چهار چرخ منتقل می‌شود.

خودرو فرمول‌ یک در این آزمون ردبول RB7 است که در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۱ قهرمان شد و اکنون با قوی‌ترین محصول بوگاتی رقابت کند. ردبول RB7 با وزن حدود ۶۳۰ کیلوگرم، از یک پیشرانه ۲٫۴ لیتری V8 تنفس طبیعی بهره می‌برد که توانایی تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد. در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۱ فتل و مارک وبر، کسانی بودند که با این خودرو رانندگی کردند و رکوردهای قابل توجهی به ثبت رساندند؛ اما اکنون در این ویدئو شاهد رانندگی دیوید کولتارد هستیم که پیروزی در ۱۳ مسابقه بزرگ گرند پری را در کارنامه ارزشمند خود دارد.

با مشاهده اعداد و ارقام، شاید برنده درگ را بوگاتی شیرون بدانید؛ اما فراموش نکنید که RB7 وزنی بسیار کمتر از بوگاتی دارد و این فاکتور به‌تنهایی روی نتیجه مسابقه اثرگذار است. مقایسه این دو خودرو منطقی نیست و به گفته کارشناسان، مسابقه‌ای که می‌بینید بیشتر جنبه سرگرمی و هیجان دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات