آزمون نهایت سرعت ۲۷۷ کیلومتر بر ساعت با فولکس گلف R

یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی یک دستگاه گلف R مدل ۲۰۲۱ در اتوبان‌های آلمان بررسی فنی شده و به نهایت سرعت ۲۷۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است. این عملکرد برای یک خودروی هاچبک با قیمت ۴۰ هزار دلار، ایده‌آل است.
تبلیغات

در سال‌های نه‌چندان دور، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت با زمانی کمتر از ۵ ثانیه، مخصوص سوپراسپرت‌های ساخت ایتالیا با قیمت بیش از صد هزار دلار بود. حالا با پیشرفت سیستم‌های الکترونیک مدیریت پیشرانه و بهبود عملکرد توربوشارژها، انواع هاچبک‌ و سدان‌ خانوادگی با عملکردی شبیه به سوپراسپرت‌های ابتدای قرن ۲۱ تولید می‌شوند.

مثل سال‌های گذشته، گلف هاچبک همچنان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا و خصوصا آلمان است. این محصول نسخه‌های متنوعی دارد که در قدرتمندترین نمونه استاندارد، گلف R نامیده می‌شود. اولین مدل از این سری، سال ۲۰۰۳ معرفی شد و شدیدا مورد استقبال قرار گرفت. سپس نسل‌های بعدی گلف تا امروز، همراه تجهیزات ویژه مدل R عرضه شدند.

گروه Automann-TV تست سرعت و شتاب خودروهای متنوع را در بزرگراه‌های آلمان انجام می‌دهد. این مجموعه در بررسی فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۱، به نهایت سرعت ۲۸۹ کیلومتر بر ساعت روی پنل پشت فرمان رسیده؛ درحالی‌که سرعت‌سنج ماهواره‌ای مجهز به GPS، نهایت سرعت ۲۷۷ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است.

Volkswagen Golf R فولکس واگن گلف آر
Volkswagen Golf R فولکس واگن گلف آر
Volkswagen Golf R فولکس واگن گلف آر
Volkswagen Golf R فولکس واگن گلف آر

گلف R جدید، پیشرانه دو لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۱۵ اسب‌ بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر دارد تا ۲۷ اسب‌ بخار قوی‌تر از نسخه قبلی باشد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو بنا بر اعلام رسمی شرکت سازنده، ۴٫۷ ثانیه است؛ اما گروه Automann-TV، این زمان را ۴٫۵۱ ثانیه اندازه‌گیری کرده‌اند. همچنین نتیجه‌ی آزمون صفر تا صد کیلومتر بر ساعت گلف R بعد از شروع حرکت (Rollout) به ۴٫۳۳ ثانیه رسیده است. تکنیک Rollout، زمان‌گیری را ۳۰ سانتی‌متر  بعد از شروع حرکت خودرو اندازه‌گیری می‌کند تا هرزگردی ابتدایی تأثیری بر رکورد نداشته باشد.

دیگر تفاوت مهم گلف R نسل هشتم با نسخه‌های قبلی، بهینه‌سازی سیستم دو دیفرانسیل 4Motion و عملکرد جعبه‌دنده است. این خودرو، با دو نوع جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته خودکار DSG تولید می‌شود که سرعت تعویض بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی دارند.

آستانه قیمت فولکس واگن گلف R دنده دستی در بازار جهانی، ۴۰ هزار دلار است. این خودرو با تجهیزات اسپرت و جعبه‌دنده خودکار، نزدیک به ۴۵ هزار دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات