بازی Need for Speed: Most Wanted در دنیای واقعی

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک استودیوی خوش‌ذوق روسی ویدئویی از ترکیب ویژگی‌های بازی ویدیویی Need for Speed: Most Wanted در دنیای واقعی منتشر کرده که بسیار جذاب است.
تبلیغات

در دهه‌ی ۲۰۰۰، سری بازی‌های ویدیویی Need For Speed بسیار پرطرفدار و خوش‌ساخت بودند. بسیاری از طرفداران دنیای خودرو هنوز هم عنوان‌های Underground، Most Wanted و Carbon را ستایش می‌کنند؛ زیرا ترکیب کاملی از مسابقات غیرقانونی خیابانی، تعقیب‌وگریز پلیسی و خودروهای جذاب بودند. دربین تمام بازی‌های این سری، عنوان Need For Speed: Most Wanted محصول سال ۲۰۰۵ با خودروی بی‌نظیر بی‌ام‌و M3 GTR نسل E46، همیشه جایگاهی ویژه در بین گیمرها و طرفداران دنیای خودرو و تیونینگ دارد.

بسیاری از افراد علاقه‌مند با بازی‌های NFS تلاش کرده‌اند که خودروهای ماندگار این مجموعه را در دنیای واقعی بازسازی کنند. برای مثال، M3 GTR در Most Wanted یا نیسان GTR R34 در Underground پیش از این نه‌چندان دقیق و کامل بازسازی شده‌اند. اما گروهی از علاقه‌مندان خودرو در روسیه، هدف بزرگ‌تری انتخاب کرده‌اند؛ ترکیب NFS در دنیای واقعی. اولین ویدئو استودیو Odonata Cinema، سال گذشته منتشر شد و بازی NFS Underground 2 را در دنیای واقعی نشان می‌داد. جدیدترین ویدئو اما بسیار باکیفیت‌تر و دقیق‌تر است و دنیای NFS Most Wanted را در سن‌پترزبورگ نشان می‌دهد.

همان‌طور که در ویدیوی منتشر شده مشاهده می‌کنید، بسیاری از بخش‌های بازی مثل منو، موسیقی و گیم‌پلی در دنیای واقعی نمایش داده شده است. یکی از جالب‌ترین موارد، بازسازی کامل و بسیار دقیق M3 GTR است؛ رنگ‌بندی نقره‌ای و آبی، کیت بدنه و حتی رینگ‌ها کاملا مشابه مدل مجازی هستند و تنها مشکل آن، سراگزوزها است که به‌جای رکاب‌ سمت راست، در سپر عقب قرار دارند.

فیلم‌برداری از M3 GTR درحالت سوم شخص و مشابه بازی انجام شده است. در این ویدیوی زیبا مثل بازی، M3 GTR با خودروهایی مثل پورشه کیمن، مزدا RX-8، فولکس واگن گلف GTI، فورد موستانگ، تویوتا سوپرا و میتسوبیشی لنسر ایوولوشن مسابقه می‌دهد. صفحه‌ی لودینگ، جلوه‌های ویژه پیش از مسابقه، شمارش معکوس مسابقه و حتی کیلومترشمار بازی هم در این ویدئو با جزییات بالایی کار شده است. در پایان هر مسابقه هم صفحه جزییات دقیقا مشابه بازی نمایش داده می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، صحنه‌ی تعیب‌وگریز کوتاهی هم در این ویدئو وجود دارد که M3 GTR از دست خودروی پلیس فورد موستانگ می‌گریزد.

BMW M3 GTR NFS

استودیو Odonata Cinema تمام صحنه‌های این ویدئو را با سرعت مجاز رانندگی در خیابان‌های سن‌پترزبورگ روسیه فیلم‌برداری کرده و سپس با جلوه‌های ویژه تغییرات لازم را داده است. با اینکه زمان و مهارت زیادی برای تولید چنین ویدئو زیبایی صرف شده، اما Odonata Cinema بدون حمایت مالی و تنها به‌خاطر علاقه‌ی شخصی اعضای استودیو چنین پروژهایی را انجام می‌دهد.

خودرو بی‌ام‌و M3 GTR این ویدئو مدل اصلی کارخانه‌ای نیست. این خودرو براساس مدل 330Ci بی‌ام‌و E46 ساخته شده و پس از نصب کیت بدنه، بال بزرگ عقب، رینگ‌ها، تایرها و رنگ‌آمیزی بدنه به نسخه GTR شباهت پیدا کرده است. درهر صورت، استودیو Odonata Cinema یکی از زیباترین ویدیوهای خودرویی چندسال اخیر را منتشر کرده است که باید اعتراف کرد، این چهار دقیقه‌ی کوتاه از بسیاری از فیلم‌های سینمایی طولانی سری Fast & Furious هم جذاب‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات