نسل جدید هیوندای النترا معرفی شد

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ساخت کره جنوبی، امسال با چهره و تجهیزات جدید تولید خواهد شد. نسل هفتم النترا برای اولین‌بار، همراه پیشرانه هیبرید نیز عرضه می‌شود.
تبلیغات

ماه‌های اخیر برای هیوندای، بسیار پرمشغله و خبرساز بوده است. سال گذشته در چنین روزهایی، نسل جدید سوناتا با انبوهی از امکانات مدرن معرفی شد و حالا، النترا با طراحی متفاوت نسبت به گذشته، برای رقابت با مزدا 3، تویوتا کرولا و هوندا سیویک آماده می‌شود. عامه مردم، خرید یک کراس‌اور کوچک مثل هیوندای ونیو (Venue) یا کیا نیرو را به سدان‌های کامپکت مثل النترا و سراتو ترجیح می‌دهند؛ اما هیوندای همچنان امیدوار به حضور قدرتمند در کلاس بدنه‌های مختلف است.

Hyundai Elantra

نسل جدید النترا باتوجه به سوناتا ۲۰۲۰ طراحی شده است تا نمایی لوکس و ارزشمند داشته باشد. فاصله‌ی محورها در مقایسه با مدل قبلی، حدود ۲/۵ سانتی‌متر بیشتر خواهد بود و مسلما فضای کابین را بهبود خواهد داد. ابعاد النترا در عرض بدنه هم افزایش یافته است؛ درحالی‌که ارتفاع سقف کم‌تری خواهد داشت. طراحان این محصول، فاصله‌ی بین چرخ جلو و لبه سپر (front overhang) را هم کاهش داده‌اند تا ضمن بهبود ظاهر اسپرت النترا، مانور خودرو در معابر شهری، ساده‌تر شود.

Hyundai Elantra

در طراحی سدان کامپکت هیوندای، تأکید زیادی بر خطوط شکسته و زاویه‌های تیز دیده می‌شود. علاوه‌بر سپر جلو و چراغ‌های اصلی، روی چرخ‌ها و درهای ورودی به کابین هم، حالت مثلثی و بوم‌رنگی وجود دارد تا حجم‌دهی خلاقانه‌ی خودرو، بیشتر نمود پیدا کند. النترا ۲۰۲۱، مشابه نسل‌های قبلی با بدنه‌‌ی ۴در کوپه و سقف خمیده به سمت صندوق عقب تولید خواهد شد؛ اما حجم‌دهی متفاوت و چراغ‌های سرتاسری ارائه خواهد کرد.

Hyundai Elantra

در فضای داخلی خودرو، نمایشگر‌های بزرگ وسط داشبورد و پشت فرمان وجود دارند که هرکدام، ۱۰.۳ اینچ هستند. نسل جدید النترا در ارزان‌ترین مدل هم، نمایشگر لمسی ۸ اینچ با رابط کاربری اندروید اتو و اپل کارپلی فراهم خواهد کرد. سبک طراحی کابین، شباهت زیادی به محصولات بی‌ام‌و دارد؛ اما فراتر از سدان‌های کامپکت ساخت ژاپن، لوکس و ارزشمند به‌نظر می‌رسد. این خودرو کره‌ای، فضای بسیار خوبی برای زانوهای سرنشینان جلو و عقب دارد که نسبت به رقبا، مزیت مهمی محسوب می‌شود.

Hyundai Elantra

مهم‌ترین تفاوت فنی النترا ۲۰۲۱ با مدل‌های قبلی، به پیشرانه هیبرید مربوط است. ترکیب موتور برقی با پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر ۱/۶ لیتری، قدرت ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند تا مصرف سوخت ترکیبی خودرو، حدود ۴/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد. مدل‌های غیرهیبریدی النترا نیز در خط تولید باقی خواهند ماند. نسخه‌ی ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن‌متر، برای علاقه‌مندان سدان‌های اسپرت اقتصادی عرضه خواهد شد؛ اما دپارتمان N هیوندای هم درحال آماده‌سازی مدل‌های تقویت‌شده از نسل جدید النترا است.

Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra

هیوندای برای تولید النترا در کارخانه‌های کره جنوبی و امریکا برنامه‌ریزی کرده است. باتوجه به شیوع کرونا، احتمالا عرضه‌ی این خودرو در بازار جهانی به تأخیر می‌افتد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات