سوپرلوکس چینی هنگ چی H9 رونمایی شد

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
برند هنگ‌چی، زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی فاو چین، نخستین محصول سوپرلوکس خود را با نام H9 برای رقابت با مرسدس بنز S کلاس میباخ آماده کرده است.
تبلیغات

در میان خودروهای ساخت چین، واژه‌های لوکس و سوپرلوکس معنایی متفاوت نسبت به بازار جهانی دارند. شرکت‌های چینی برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت مدل‌های عامه‌پسند تلاش می‌کنند و معمولا، علاقه‌ای به خودروهای گران‌قیمت در کلاس لوکس یا اسپرت ۲نفره نشان نمی‌دهند. با این شرایط، محصولات چینی که ظاهرا شبیه به مدل‌های ساخت آلمان یا امریکا باشند، لوکس محسوب می‌شوند. البته رشد بسیار خوب اقتصاد در چین، دلیل خوبی برای صنعتگران این کشور است تا به فکر فعالیت در کلاس‌های قیمتی بالاتر باشند.

hongqi red flag

هنگ چی (Hongqi) یک برند قدیمی در کشور چین محسوب می‌شود که امروزه زیرمجموعه‌ی گروه فاو (FAW) است. این شرکت در سال‌های دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی، خودروهای تشریفاتی شبیه به مدل‌های لوکس امریکایی تولید می‌کرد و مدتی نیز مونتاژ محصولاتی از آئودی و تویوتا را ادامه داد. هنگ چی CA72 و CA770 از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ مورد استفاده‌ی شخصیت‌های سیاسی برجسته‌ در کشور چین بود. این برند، امروزه با محصولات متنوع، شامل سدان‌های H5 و H7 درکنار کراس‌اورهای HS3 و HS5 وHS7، مهم‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای لوکس در چین محسوب می‌شود.

Hongqi H9

ظاهر بیرونی جدیدترین محصول هنگ چی، ترکیبی از مرسدس بنز کلاس S و رولزرویس فانتوم را یادآوری می‌کند. این خودرو با نام H9 حدود ۵/۲ متر طول دارد و همراه فاصله محورهای بیش از ۳ متر فضای بسیار خوب برای زانوهای سرنشینان فراهم خواهد کرد. تصاویر رسمی از هنگ چی H9، بدنه را با نمای ۲رنگ نمایش می‌دهد که ترفندی معمول در خودروهای سری میباخ مرسدس بنز است. گیلز تیلور که زمانی مدیر تیم طراحی رولزرویس بود، امروزه ریاست دپارتمان طراحی فاو (شرکت مالک هنگ‌چی) را برعهده دارد. البته بنابر اظهارات مسئولان شرکت سازنده، طراحی H9 قبل از استخدام تیلور انجام شده است.

Hongqi H9

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی هنگ چی H9، استفاده‌ی خلاقانه در ترکیب چراغ‌های LED است. حتی لوگوی شرکت سازنده، جلوپنجره و لبه‌ی درپوش صندوق عقب هم مزین به نوار روشنایی و نورپردازی مواج هستند. دستگیره‌های مخفی برای درهای ورودی و چرخ‌های لوکس ۲۰ اینچ، دیگر مشخصه‌های جالب هنگ چی H9 هستند.

Hongqi H9

برخلاف ظاهر، شرایط فنی H9 مشابه رولزرویس یا مرسدس بنز میباخ نیست. نسخه‌ی پایه از این خودرو چینی، پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۵۲ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر دارد. مدل سفارشی هنگ چی H9 با پیشرانه‌ی سوپرشارژ ۳ لیتری، قدرت ۲۷۲ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند که سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۸ ثانیه خواهد داشت. این محصول با جعبه‌دنده‌ی خودکار، سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های عقب و فناوری خودران سطح ۲/۵ عرضه خواهد شد که درنتیجه‌ی آن، ترمز خودکار و هدایت خودرو بین خطوط بدون دخالت راننده ممکن خواهد بود.

Hongqi H9

قیمت نهایی هنگ چی H9 هنوز اعلام نشده است؛ اما به احتمال فراوان، عرضه‌ی این خودرو محدود به بازار چین خواهد بود. امروزه مدل H7 در بازار روسیه با قیمتی حدود ۴۰ هزار دلار فروخته می‌شود، پس‌ می‌توان آستانه‌ی قیمت هنگ چی H9 را حدود ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار برآورد کرد. طی یک سال گذشته، تقریبا نیمی از کل خودروهای مرسدس بنز کلاس S فروخته‌شده در جهان به بازار چین اختصاص داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات