رکورد صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت و توقف کامل، شکسته شد

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کونیگزگ با ابرخودروی پلاگین هیبرید رگرا توانست رکورد سرعت‌گیری صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت و توقف کامل که در اختیار آگرا RS بود، با اختلاف ۲ ثانیه بشکند.
تبلیغات

حدود ۲ سال پیش، خوان پابلو مونتویا، راننده‌ی سابق فرمول یک توانست با استفاده از بوگاتی شیرون، رکورد تازه‌ای برای سرعت‌گیری و ترمز صفر تا ۴۰۰ تا صفر کیلومتربرساعت ثبت کند. زمان ثبت شده برای بوگاتی، ۴۱.۹۶ ثانیه بود اما تنها چند هفته بعد توسط کونیگزگ آگرا RS با رسیدن به ۳۶.۴۴ ثانیه شکسته شد. البته کونیگزگ به این شرایط هم راضی نشد و حدود یک ماه بعد، در صحرای نوادا با آگرا RS به زمان ۳۳.۲۹ ثانیه رسید. حالا با گذشت نزدیک به ۲ سال از رکورد خبرساز آگرا RS، کونیگزگ با ابرخوردوی رگرا توانسته است در زمان ۳۱.۴۹ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت و توقف کامل برسد. این اتفاق تاریخی، چند روز پیش با رانندگی سانی پترسون، راننده‌ی تست خودروسازی کونیگزگ به وقوع پیوست.

بنابر اعلام رسمی شرکت سازنده، رگرا برای رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت، تنها ۲۲.۸ ثانیه زمان لازم داشته؛ درحالی‌که توقف کامل از سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت تا صفر، ۸.۶۲ ثانیه طول کشیده است. کریستین ون کونیگزگ، بنیان‌گذار و مالک خودروسازی کونیگزگ، همچنین خبر از رکوردهای تازه‌ای می‌دهد که توسط رگرا و پترسون در آینده‌ی نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد. به نظر می‌رسد، این ابرخودروی پلاگین هیبرید با رسیدن به سرعت ۲۵۰ مایل‌برساعت (معادل ۴۰۲ کیلومتربرساعت) در زمان ۲۳.۶۵ ثانیه هم، پرشتاب‌ترین نمونه‌ی جاده‌ای در نوع خود باشد.

کونیگزگ رگرا

مسلما، شرکت کونیگزگ و مالک بلندپرواز آن برای شکست رکورد بوگاتی شیرون سوپراسپرت +300 تلاش می‌کنند تا نهایت سرعتی بیش از ۴۹۰.۴۸ کیلومتربرساعت ثبت کنند. البته رکورد بوگاتی به این دلیل که توسط یک خودروی پروتوتایپ ثبت شده، در فهرست مدل‌های جاده‌ای و تجاری جای ندارد. شاید به همین دلیل، بوگاتی برنامه دارد تا ۳۰ دستگاه شیرون سوپراسپرت +300 تولید کند. این خودروها به‌صورت الکترونیکی محدودیت نهایت سرعت تا ۴۴۰ کیلومتربرساعت خواهند داشت؛ اما می‌توانند با حضور در پیست تست فولکس‌واگن در ارا لسین (Ehra-Lessien) آلمان، توسط مالک خود به سرعت‌های بالاتر برسند. مدیران بوگاتی معتقدند، شیرون سوپراسپرت +300 می‌تواند به سرعت‌های بالاتر از ۴۹۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

کونیگزگ یسکو

حتی اگر رگرا و آگرا RS نتوانند به رکورد نهایت سرعت بوگاتی شیرون SS برسند، می‌توان مطمئن بود محصول جدید کونیگزگ با نام یسکو (Jesko) موفق به رکوردشکنی شود. شرکت سوئدی، به‌تازگی خبر از ساخت نسخه‌ی ویژه‌ی یسکو داده است که توانایی رسیدن به سرعت ۳۰۰ مایل‌برساعت (۴۸۰ کیلومتربرساعت) دارد. پیشرانه‌ی نسخه‌ی استاندارد یسکو، نمونه‌ای بهینه‌سازی‌شده از موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری و تویین‌توربوشاژ کونیگزگ است که نهایت گشتاور ۱,۵۰۰ نیوتن‌متر در ۵,۱۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند. بین ۲,۷۰۰ تا ۶,۱۷۰ دوربردقیقه هم، گشتاور پیشرانه‌ بیشتر از ۱۰۰۰ نیوتن‌متر خواهد بود تا شتاب‌گیری عالی فراهم شود. بیشترین میزان دور موتور برای کونیگزگ یسکو، به ۸,۵۰۰ دوربردقیقه محدود شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات