رادیکال رپچر رونمایی شد

شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین محصول رادیکال خودرویی مسابقه‌ای با مجوز تردد جاده‌ای است که از پیشرانه‌ی فورد فوکوس استفاده می‌کند.
تبلیغات

رادیکال برای جشنواره سرعت گودوود ۲۰۱۹ خودرو جدیدی رونمایی کرده است. این محصول جدید رپچر (Rapture) نام دارد که به‌عنوان پرچم‌دار خودروهای خیابانی رادیکال شناخته می‌شود. گرچه رپچر خودرویی مخصوص پیست طراحی شده است، ازنظر قانونی می‌توان با آن در خیابان نیز رانندگی کرد. در حقیقت، رادیکال این خودرو را به‌گونه‌ای طراحی کرده که ضمن داشتن قابلیت تردد در خیابان، بیشترین عملکرد در سطح خودروهای مسابقه‌ای را نیز ارائه دهد. 

Radical Rapture

شرکت سازنده در ساخت این خودرو از مواد سبک استفاده کرده و بدنه نیز با تمرکز ویژه بر آیرودینامیک طراحی شده است. قدرت موردنیاز این خودرو از پیشرانه‌ای ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست متعلق به فورد فوکوس RS تأمین می‌شود. این پیشرانه را رادیکال تیونینگ کرده است. رادیکال توربوشارژر و ورودی هوای جدیدی روی این پیشرانه نصب کرده است تا قدرت آن را به ۳۵۰ اسب‌بخار و گشتاورش را به ۴۳۴ نیوتن‌متر افزایش دهد. پیشرانه‌ی چهار سیلندر رادیکال با جعبه‌دنده‌ای ۶ سرعته با پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان هماهنگ شده است. 

Radical Rapture

رادیکال رپچر در بخش سیستم تعلیق از نسخه‌ی ارتقایافته‌ی فناوری اختصاصی رادیکال به نام Nik-link استفاده می‌کند. این سیستم تعلیق در مدل رپچر به‌ گونه‌ای تنظیم شده است تا در کنار توانایی فراوان در پیست مسابقه، از سواری رضایت‌‌بخشی در جاده نیز برخوردار باشد. رادیکال از کمک‌فنرهای جدید هم در رپچر استفاده کرده است.

Radical Rapture

کابین رادیکال رپچر ظرفیت دو سرنشین را دارد. دو صندلی از نوع مسابقه‌ای با پشت سری یک‌تکه در کابین نصب شده‌اند که از کمربند ایمنی چند اتصالی نیز برخوردار هستند. روی داشبورد کوچک رپچر نمایشگر LCD نصب شده است تا اطلاعات موردنیاز راننده در آن نمایش داده شوند. فرمان نیز از نوع چندمنظوره بوده است و کلیدهایی روی آن قرار دارند. جالب است رپچر برای تنظیم آینه‌ها از کلید‌های قدیمی فورد استفاده می‌کند.  

Radical Rapture

رادیکال محصول جدید خود را خودرویی توانا در پیست می‌داند که قابلیت چشمگیری در خیابان نیز دارد. در‌حال‌حاضر، امکان سفارش این خودرو وجود دارد و رادیکال چند سفارش از کشورهای فرانسه و آلمان برای رپچر دریافت کرده است. شایان ذکر است هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت رپچر منتشر نشده است.

Radical Rapture
Radical Rapture
Radical Rapture
Radical Rapture
Radical Rapture
Radical Rapture
Radical Rapture
Radical Rapture
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات