نگاهی به دوج وایپر ویژه دریفت با ۱۳۵۰ اسب‌بخار قدرت

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
در این مطلب، دوج وایپر تقویت‌شده برای مسابقات دریفت با ۱۳۵۰ اسب‌بخار قدرت را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

دنیای مسابقات حرفه‌ای دریفت بسیار رقابتی و ذاتا پرهزینه است. دریفترها خودروهایشان را در نزدیک‌ترین نقطه به‌ دیوارهای کنار پیست هدایت می‌دهند تا بیشترین امتیاز را کسب کنند. در چنین حالتی، کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند صدمات چشمگیری به خودرو و راننده وارد کند. باوجوداین، خطر همیشگی این مسابقات نتوانسته دین کارنی و تیمش را از تقویت دوج وایپر رام‌نشدنی بازدارد.

دوج وایپر دریفت

دوج وایپر در تمامی نسل‌ها با پیشرانه ۱۰ سیلندر غول‌پیکر و پرقدرت معرفی شد. دین کارنی پیشرانه ۱۰ سیلندر این خودرو را حفظ کرده و از تجهیزاتی همچون دو توربوشارژر جدید، میل‌سوپاپ مخصوص، میل‌لنگ، پیستون‌ها، شاتو‌ن‌ها و بسیاری از قطعات افترمارکت دیگر استفاده کرده است. با بهره‌گیری از این قطعات، دوج وایپر دین کارنی اکنون با بوست ۱۶ PSI، حدود ۱,۳۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که این خودرو را به یکی از پرقدرت‌ترین خودروهای حرفه‌ای دریفت در جهان تبدیل کند.

دوج وایپر دریفت

وایپر تیم کارنی مدل ۲۰۰۸ و از نسل چهارم این خودرو در کلاس کوپه است. اکثر قطعات بدنه ازجمله گِل‌گیرها و سپرها از جنس کولار ساخته‌شده تا وزن سبک‌تری داشته باشند. کارنی در ویدئو اشاره می‌کند خودرو در ۳,۲۰۰ دوربردقیقه، ۹۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. پس‌ازآن، کارنی پیشرانه‌ی خودرو را بررسی می‌کند که در حالت بسیار فشرده‌ای قرار گرفته است. تمامی بخش‌های زیربندی این خودرو را تیمی حرفه‌ای در کانادا ساخته است.

دوج وایپر دریفت

در قسمت داخلی خودرو، فرمان مخصوص و دیتا‌لاگر را مشاهده می‌کنیم؛ اما بی‌شک بهترین قسمت، سیستم V Box است که بین دو صندلی قرار دارد. این فناوری با استفاده از دوربین‌های قرار گرفته در قسمت پدال‌ها، فرمان، سپر جلو و GPS روی سقف خودرو، رفتار راننده و خودرو را شناسایی می‌کند. در قسمت پشتی خودرو، باک مخصوص و سیستم نیترو دیده می‌شود که به‌صورت فشرده درکنارهم قرار گرفته‌اند. در قسمت کناری چرخ‌ها نیز سیستم روشنایی تعبیه‌ شده تا هنگام کار در شب، تمامی قطعات مشخص باشند. در ویدئو، هرزگردی لاستیک‌های این هیولای ۱,۳۵۰ اسب‌بخاری را شاهد خواهید بود. در دور اول، کارنی با دنده دو و گازدادن مقطعی لاستیک‌ها را در مدت کوتاهی صاف می‌کند. در دور بعدی، هرزگردی تا پنج دنده انجام می‌شود که بسیار هیجان‌انگیز است. اکنون، شما را دعوت می‌کنیم تا از دیدن ویدئو لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات