نسل جدید تسلا رودستر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی خواهد داشت

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا ادعا می‌کند مدل ۲۰۲۰ رودستر را با شعاع حرکتی بسیار زیادی روانه‌ی بازار خواهد کرد که از هر خودرو الکتریکی دیگری بیشتر خواهد بود.
تبلیغات

نسل جدید تسلا رودستر که به‌زودی وارد بازار خواهد شد، در بین خودروهای الکتریکی با بیشترین شعاع حرکتی قرار دارد و با هربار شارژ می‌تواند تا هزار کیلومتر مسافت را طی کند.

تسلا اخیرا به‌روزرسانی‌هایی برای دو مدل X و S در نظر گرفته است. همین موضوع باعث شده شایعات درباره شعاع حرکتی مدل رودستر نیز بیشتر شود. ایلان ماسک قبلا گفته بود هیچ خودرو الکتریکی دیگری نمی‌تواند با تسلا رودستر درزمینه‌ی شعاع حرکتی رقابت کند. در زمان رونمایی تسلا رودستر، این خودروساز وعده‌ی شعاع حرکتی هزار کیلومتری داده بود. باوجوداین، ایلان ماسک اخیرا در توییتی وعده‌ی عددی بیشتر از هزار کیلومتر داده است.

شعاع حرکتی بیش از هزار کیلومتر بسیار جذاب و حیرت‌انگیز است. با اینکه بسیاری از افراد در عملی‌بودن این وعده شک دارند، تسلا تاکنون توانسته به تمامی وعده‌هایش درباره‌ی شعاع حرکتی خودروهایش دست پیدا کند. حتی شعاع حرکتی هزار کیلومتری اولیه‌ی این خودرو نیز خیلی عالی است و هیچ خودرو الکتریکی موجود در بازاری نمی‌تواند با تسلا رودستر رقابت کند. حال اگر ایلان ماسک به وعد‌ه‌ی خود عمل کند، نه‌تنها در دنیای خودروهای برقی، بلکه در کل بازار خودرو پدیده‌ی جدیدی شاهد خواهیم بود.

براساس اظهارات رسمی مدیران تسلا، نسل جدید رودستر می‌تواند در ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. رودستر در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۸ ثانیه می‌پیماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات