نگاهی کوتاه به اسکوتر برقی Onewheel+XR

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
Onewheel+XR یک وسیله‌ی نقلیه‌ی برقی شبیه به اسکیت برد است که تنها یک چرخ دارد و با فناوری ویژه‌ای تعادل خود را حفظ می‌کند.
تبلیغات

در عالم حمل‌و‌نقل راه‌های زیادی برای رفتن به یک محل از محل دیگر وجود دارد؛ اما اگر بخواهید در مسیر، لذت سواری مضاعفی را تجربه کنید باید شما را با اختراع جدیدی به نام Onewheel+XR آشنا کنیم. Onewheel+XR در حقیقت یک اسکوتر برقی یک چرخه است که طراحی آن را می‌توان شبیه به اسکیت برد نیز عنوان کرد.

Onewheel+ XR

هنگامی که Onewheel+XR در حالت پارک شده و خاموش قرار دارد ممکن است آن را با تخته‌های تعادل که در باشگاه‌های ورزشی پیدا می‌شوند، اشتباه بگیرید؛ اما Onewheel+XR چیزی فراتر از این‌هاست. ناگفته نماند که Onewheel+XR سومین نمونه در نوع خود است و البته شعاع حرکتی و قدرت بیشتری نیز در مقایسه با اسکوترهای تک چرخه‌ی قبلی دارد.

Onewheel+ XR

قیمت اسکوتر تک‌چرخه‌ی Onewheel+XR در بازار آمریکا ۱۷۹۹ دلار اعلام شده که در مقایسه با قیمت ۱۳۹۹ دلاری مدل سال قبل افزایش چشمگیری دارد. مدل قبلی Onewheel+ نام داشت و می‌توانست با هر بار شارژ ۹ تا ۱۰ کیلومتر را طی کند؛ اما مدل  Onewheel+XR می‌تواند با هر بار شارژ می‌تواند بین ۱۹ تا ۲۸ کیلومتر را طی کند. از آنجایی که Onewheel+XR به بازارهای دیگر صادر می‌شود در اروپا و استرالیا قیمت بیشتری از آمریکا دارد. قیمت این وسیله در انگلیس ۱۹۴۹ پوند و در استرالیا نیز ۳ هزار دلار استرالیاست.

Onewheel+ XR

 Onewheel+XR می‌تواند تا حدود ۱۵۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند و سواری نرم و بی‌صدایی را ارائه می‌دهد. یکی از سخت‌ترین قسمت‌های استفاده از Onewheel+XR سوار و پیاده شدن از روی آن است که نیاز به مهارت خاصی دارد. برای این کار ابتدا باید یک پای خود را روی سمتی که روی زمین قرار دارد بگذارید و سپس پای دیگر خود را در قسمت مقابل قرار دهید تا سمت پایینی نیز بالا بیاید.

Onewheel+ XR

حسگرهایی در زیر هر سمت Onewheel+XR قرار دارند که می‌توانند ارتفاع آن سمت از زمین را محاسبه کنند و به این ترتیب وسیله به‌طور خودکار بالانس شده و به تعادل می‌رسد. حرکت کردن و دور زدن نیز با خم کردن بدن و انتقال وزن به پای جلویی یا عقبی انجام می‌شود.

هنگام پیاده شدن از Onewheel+XR حتی خطر بیشتری وجود دارد چون اگر یک پای خود را از سمتی بردارید چرخ شروع به هرزگردی و سرعت گرفتن می‌کند و می‌تواند کاربر را از روی اسکیت برد پرت کند. در هنگام سواری با Onewheel+XR استفاده از کلاه ایمنی و محافظ آرنج نیز توصیه شده است.

Onewheel+ XR

Onewheel نرم‌افزاری را نیز برای محصول خود طراحی کرده که هم برای سیستم‌عامل اندروید و هم IOS ارائه می‌شود، از قابلیت‌های این نرم‌افزار باید به امکان یافتن دیگر افراد، دیدن میزان شارژ باتری، سرعت و مسافت طی شده اشاره کرد. حتی حالت‌های رانندگی Onewheel+XR نیز با استفاده از این نرم‌افزار قابل تغییر هستند برای مثال یک حالت نهایت سرعت وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توان به سرعت ۳۳ کیلومتر‌بر‌ساعت نیز دست پیدا کرد و حالت بالا رفتن از شیب نیز وجود دارد که ارتفاع جلوی Onewheel+XR را کمی افزایش می‌دهد. در این نرم‌افزار همچنین نشان داده می‌شود که چه کسی بیشترین مسافت را با Onewheel+XR خود طی کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات