آزمایش کالیپر ترمز ساخته‌شده با پرینت سه‌بعدی برای بوگاتی

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از پرینتر‌های سه‌بعدی در تولید قطعات مختلف درحال افزایش است. شرکت‌های خودروسازی نیز درحال تلاش برای کاهش هزینه‌های تولید خود با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی هستند.
تبلیغات

در اوایل این ماه، فولکس‌واگن یک مرکز جدید ساخت ابزارآلات در کارخانه تولید اصلی خود در ولفسبورگ افتتاح کرد. این واحد از نسل بسیار پیشرفته‌ای از چاپگرهای سه‌بعدی توسعه‌یافته توسط شرکت HP برای ساخت قطعات چاپی سه‌بعدی جهت تولید انبوه استفاده خواهد کرد. بوگاتی یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی فولکس‌واگن است؛ و هم‌اکنون در طراحی برخی قطعات از چاپگرهای سه‌بعدی استفاده می‌کند. این شرکت اکنون در حال آزمایش اولین قطعات ساخته‌شده توسط چاپگرهای سه‌بعدی برای آماده‌سازی تولید انبوه آن‌ها به‌وسیله‌ی این تکنولوژی است. برای ساخت این کالیپرها ۴۵ ساعت زمان موردنیاز است. 

کلیپر ترمز بوگاتی

در ویدئویی که خودروسازی فرانسوی منتشر کرده، مراحل آزمایش کالیپرهای ترمز خودروی قدرتمند بوگاتی شیرون نشان داده‌ شده؛ که قرار است جایگزین کالیپرهای سنتی آن شود. مهندسان یک کالیپر را به همراه دیسک و لنت ترمز روی یک‌پایه قرار داده‌اند؛ و سرعت تقریباً ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را شبیه­‌سازی کردند. همان‌طور که می­‌توانید تصور کنید، در زمان فشار دادن پدال ترمز تا توقف کامل خودرو یک چالش واقعی برای کالیپر است؛ در این مرحله بیشترین نیرو به دیسک و کالیپرها اعمال­ می‌شود. دمای تقریبی دیسک و کالیپر ها در این لحظه به ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد می­‌رسد؛ که واقعاً رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

کلیپر بوگاتی شیرون

کالیپرهایی که در ویدئو مشاهده می­‌کنید، به زمانی بیش از ۴۵ ساعت برای تولید نیاز دارند. این فرایند شامل پاشیدن پودر تیتانیوم و ذوب کردن آن با چهار لیزر ۴۰۰ وات می‌شود. برای ساخت این کالیپرها از ۲/۳۱۳ لایه متفاوت به‌روی‌هم استفاده‌ شده است. سپس، این قطعه تحت گرما زیادی قرار داده می‌­شود و درنهایت یک برس تمامی سطوح این قطعه را پرداخت کرده و هرگونه ناهمواری را رفع می‌کند؛ هم‌اکنون از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از کالیپرهای تولیدشده توسط چاپگرهای سه‌بعدی در مقایسه با کالیپر سنتی شیرون وزن آن است. کالیپر تیتانیوم تولیدشده توسط فناوری چاپ سه‌بعدی نسبت‌به نسل قبلی تقریباً دو برابر سبک‌­تر است. بوگاتی هم‌اکنون در حال بررسی چگونگی تولید سریع تجهیزات با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی است. این شرکت تلاش می‌کند با استفاده از مرکز جدید فولکس‌واگن، قطعات متفاوت و کالیپرهای ترمز خودروهای قدرتمند خود را به‌وسیله‌ی فناوری چاپ سه‌بعدی به تولید انبوه برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات