خودروی جدید کن بلاک معرفی شد؛ فورد F-150 هونی‌ تراک

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
خودروی جدید کن بلاک با نام هونی‌تراک، یک وانت فورد F-150 مدل ۱۹۷۷ با پیشرانه‌ی V6 توربوشارژ فورد GT و قدرت بیش از ۹۰۰ اسب بخار است.
تبلیغات

۱۰ سال از اولین ویدئوی جذاب جیمکانا (Gymkhana) و رانندگی کن بلاک با سوبارو ایمپرزا هاچ‌بک می‌گذرد. در طول‌ این سال‌ها، راننده‌ی آمریکایی مسابقات رالی‌کراس، گاراژ گروه هونیگان (Hoonigan) را با مدل‌های متنوع و قدرتمندی نظیر فورد فوکوس و موستانگ، پر کرده است.

جدیدترین خودروی مخصوص بلاک، متفاوت‌ترین مدل هونیگان است. پیش از این موستانگ ۱۴۰۰ اسب بخاری هونیکورن (Hoonicorn)، ستاره‌ی گاراژ بلاک بود اما به‌نظر می‌رسد که حالا این عنوان را باید به یک وانت اختصاص دهیم. مدلی که تصاویر و ویدئوی آن را مشاهده می‌کنید، یک دستگاه وانت فورد F-150 مدل ۱۹۷۷ است.

Hoonitruck Ken Block

همان‌طور که مشخص است، F-150 بلاک هیچ شباهتی به نمونه‌ی استاندارد ندارد؛ بنابراین این مدل با نام هونی‌تراک (Hoonitruck) همراه شده است. از کیت بدنه‌ی کاملاً سفارشی آلومینیومی، سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD) دست‌ساز، جعبه‌دنده ۶ سرعته‌ی مسابقه‌ای Sadev، رینگ‌های ۲۰ اینچ، تایرهای پهن ۳۳۵ میلی‌متر و طرح جذاب هونی‌تراک که بگذریم، به پیشرانه‌ی قدرتمند آن می‌رسیم. هونی‌تراک، ترکیب یک سوپراسپرت مسابقه‌ای و خودروی مخصوص رالی است.

Hoonitruck Ken Block
Hoonitruck Ken Block
Hoonitruck Ken Block
Hoonitruck Ken Block
Hoonitruck Ken Block

پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتر توئین توربوشارژ اکوبوست، از مدل مسابقه‌ای سوپراسپرت فورد GT، قلب تپنده‌ی این وانت منحصربه‌فرد است. هونی‌تراک به‌لطف این پیشرانه، ۹۱۴ اسب بخار قدرت (دور موتور ۷۴۰۰) و ۹۵۲ نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور ۶۴۵۰) تولید می‌کند که بدون شک جایگاه ویژه در گروه هونیگان خواهد داشت.

پروژه‌ی هونی‌تراک که طراحی و تولید آن دو سال طول کشیده است، در دهمین قسمت از جیمکانا، رونمایی می‌شود. براساس گفته‌های بلاک، دلیل اصلی انتخاب مدل ۱۹۷۷ فورد F-150، پدر او بوده که با این وانت، به کن رانندگی آموزش داده است. هونی‌تراک هفته‌ی آینده در نمایشگاه تیونینگ سما (SEMA) به‌نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

Hoonitruck Ken Block

چالش اصلی بلاک با هونی‌تراک، وزن بالا و ابعاد بزرگ آن است که اصلاً با فورد فیستا هاچ‌بک قابل مقایسه نیست؛ بلاک باید در حرکات نمایشی، طول این وانت و فاصله‌ی بخش بار را درنظر بگیرد. قسمت دهم جیمکانا و نمایش هونی‌تراک پیش از انتشار رایگان در فضای مجازی، ۱۶ آذر ماه سال جاری در آخرین قسمت از برنامه‌ی جدید بلاک موسوم به The Gymkhana Files پخش خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات