فناوری دوربین جایگزین آینه جانبی در لکسوس، معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
لکسوس اولین خودروساز جهان است که از دوربین دیجیتال به‌جای آینه بغل سنتی در خودروهای لوکس سری ES، استفاده می‌کند.
تبلیغات

فناوری دوربین‌های جانبی و حذف آینه‌های سنتی، سال‌ها است که در خودروهای مفهومی برندهای مختلف استفاده شده، اما هنوز این فناوری به مدل‌های تولید راه پیدا نکرده است. معمولاً انتظار داریم چنین فناوری‌های نوینی در مدل‌های فوق لوکس و گران‌قیمت استفاده شود، اما ژاپنی‌ها ایده‌ی دیگری دارند.

آینه بغل دیجیتال لکسوس

مهندسان لکسوس فناوری دوربین‌های جانبی را در تیپ پایه‌ی سدان ES، از ماه آینده عرضه خواهند کرد. در واقع لکسوس اولین برند خودروساز جهان است که آینه‌های جانبی را در خودروی تولیدی خود حذف می‌کند؛ البته در حال حاضر لکسوس ES با این فناوری، فقط در ژاپن در دسترس بوده، چرا که در دیگر کشورهای جهان هنوز قوانین مشخصی برای دوربین‌های جانبی تنظیم نشده است. فناوری جذاب لکسوس با نام «آینه‌های دیجیتال بیرونی» شناخته می‌شود؛ در مقایسه به آینه بغل‌های فعلی، محصول لکسوس ابعاد بسیار کوچک‌تری دارد که همین مورد در افزایش دید و کاهش صدا بسیار مؤتر بوده است. طراحی منحصربه‌فرد این آینه‌های دیجیتال که البته چراغ‌های فلاشر و راهنما را هم در خود جای داده‌اند، در نمای کلی خودرو هم جذابیت خاصی ایجاد کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

در کابین و دو گوشه‌ی چپ و راست، نمایشگرهای باکیفیت و با اندازه‌ی ۵ اینچ، تصویر خروجی دوربین‌های بیرون را نمایش می‌دهند. در این نمایشگرها اطلاعات بیشتر از سیستم‌های هشدار نقطه‌ی کور و شناسایی وجود خودرو و ترافیک هم به راننده داده می‌شود. هنگام راهنما زدن، دوربین‌ها تصویر وسیع‌تر و با دنده عقب رفتن، تصویر متمرکزتر و بزرگ‌نمایی شده برای دید بهتر در نمایشگرها، به‌نمایش می‌گذارند. راننده می‌تواند به سلیقه‌ی خود تنظیمات بیشتری در نمایشگرها و دوربین‌ها انجام دهد؛ در شب و تاریکی، دوربین‌ها با افزایش روشنایی دید بهتری از آینه‌های معمولی در اختیار قرار می‌دهند. طراحی و جایگاه نصب دوربین به‌صورتی است که نمایش تصویر با بارش باران و برف مختل نشود و برای جلوگیری از سردشدگی بیش از حد، قابلیت گرم‌کنندگی محفظه‌ی نصب دوربین هم قرار داده شده است.

آینه بغل دیجیتال لکسوس
آینه بغل دیجیتال لکسوس
آینه بغل دیجیتال لکسوس
آینه بغل دیجیتال لکسوس
آینه بغل دیجیتال لکسوس

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی به‌دنبال نصب دوربین به‌جای آینه بغل در محصولات خود هستند. برای مثال آئودی قصد دارد از این فناوری در شاسی‌بلند موردانتظار E-Tron استفاده کند یا مهندسان مرسدس‌بنز در نسل جدید کامیون آکتروس اعلام کرده‌اند، با حذف آینه‌های بغل بزرگ و نصب دوربین، تا ۵ درصد کاهش سوخت مشاهده خواهد شد. در هر صورت، یک شرکت باید در زمینه‌ی استفاده از فناوری‌های مدرن پیش‌قدم شود که در این مورد، لکسوس پرچم را به‌دست گرفته است.

بدون شک با گذشت زمان و استفاده‌ی بیشتر از این فناوری در برندهای مختلف، تغییرات مشخصی برای بهبود آن مانند محل بهتر نصب نمایشگرها در کابین یا کاهش ابعاد محافظ بیرونی دوربین‌ها، اتفاق خواهد افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات