بازی Wrench، تجربه و آموزش مکانیک خودرو؛ معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بازی مکانیک خودرو با نام رنچ (Wrench)، همراه با جذابیت واقعیت مجازی می‌تواند مونتاژ، تعمیر و نگهداری قطعات خودرو را به کاربر، آموزش دهد.
تبلیغات

بازی‌های ویدئویی ابزاری بسیار مناسب برای آموزش جنبه‌های مختلف برخی رشته‌ها هستند؛ برای مثال برای یادگیری اجزای مختلف خودرو و پیشرانه، بازی ویدئویی می‌تواند بسیار مفید باشد. در بازی Wrench، با همین هدف هر فرد به‌عنوان یک مکانیک مجازی خودرو شناخته می‌شود.

Wrench Video Game

ایده‌ی مکانیک مجازی در بازی‌های ویدئویی پیش از این هم وجود داشته است اما در بازی رنچ (Wrench به‌معنی آچار)، علاوه بر نمایش تصویر در مانیتور و حالت سنتی  امکان استفاده از واقعیت مجازی توسط HTC Vive و Oculus Rift وجود دارد تا تجربه‌ی مجازی مکانیکی خودرو در نزدیک‌ترین حالت ممکن به شرایط واقعی ممکن شود. در اولین تریلری که از Wrench منتشر شده است، یک پیشرانه‌ که به نمونه‌ی ۴ سیلندر مزدا MX-5 نسل دوم شباهت دارد، به‌طور کامل سرهم می‌شود.

همانطور که در تریلر می‌بینیم، مراحل کارهای مورد نیاز برای تعمیر یا سرهم‌بندی پیشرانه با جزئیات کامل در اختیار گیمر قرار داده می‌شود. بر اساس تصاویر موجود در صفحه‌ی فیسبوک Wrench،‌ تنها هدف این بازی، تعمیرات پیشرانه نیست بلکه امکان سرهم بندی و تعمیر بخش‌های مختلف خودرو مانند رینگ‌، تایر و سیستم تعلیق هم وجود دارد.

بازی‌هایی مانند رنچ (Wrench)، علاوه بر کلاس آموزشی یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش نیز هستند. در این بازی مانند مکانیکی واقعی، نگرانی برای خرابی و تحمیل هزینه‌ یا شکستن ابزار مختلف وجود ندارد و هر علاقه‌مند به مکانیکی خودرو می‌تواند بدون فعالیت سخت بدنی، اطلاعات خوبی از خودرو و مکانیزم قطعات مختلف آن کسب کند. علاوه بر این امکان تماشای عملکرد اجزای مختلف داخلی موتور هم در این بازی وجود دارد. Wrench برای پی‌سی و با شروع پائیز به‌صورت دسترسی اولیه (early access) در استیم عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات