مینی کوپر S با تیونینگ ریچموند، معرفی شد

سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت کانادایی مینی ریچموند در همکاری با خودروسازی مینی نسخه‌ای خاص از مینی کوپر معرفی است که ظاهر و مشخصات فنی جذاب‌تری دارد.
تبلیغات

مینی ریچموند (MINI Richmond and Performance) یک شرکت کانادایی است که روی محصولات مینی کار می‌کند. این شرکت در جدیدترین پروژه‌ی خود تصمیم گرفته است تا مدل‌های سریع و قدرتمند از محصولات مینی را تیونینگ کرده و با نام پرواسپرت1 روانه‌ی بازار کانادا کند. اولین خودرو از این پروژه یک مینی F55 کوپر S پنج‌در است که در مدل پرواسپرت1 تغییرات ظاهری به خود دیده است تا ظاهر آن جذاب‌تر و متفاوت با مدل  استاندارد باشد. این پروژه در پاییز سال ۲۰۱۷ توسط مایک لاگنی، مدیر فروش مینی ریچموند، شروع شد و او به کمک تیم تحت مهندسی توانست پرواسپرت1 را توسعه داده و معرفی کند.

MINI ProSport1

تغییراتی که مایک لاگنی و تیمش در مینی کوپر S ایجاد کرده‌اند سبب شده است تا این خودرو جانی تازه گرفته و جذاب‌تر شود. اصلی‌ترین چیزی که در مورد مینی کوپر پرواسپرت1 جلب توجه می‌کند رینگ‌های Vossen با سایز ۱۹ اینچی هستند که طراحی بسیار زیبا و جالبی دارند و روی این رینگ‌ها نیز تایرهای میشیلین Pilot Sport 4S قرار گرفته‌اند که این تایرها دارای عملکرد بسیار خوبی هستند و به افزایش چسبندگی و هندلینگ این خودرو کمک کرده‌اند. همچنین در مدل پرواسپرت1 یک کیت بدنه‌ی فیبر کربنی طراحی شده است که شامل دیفیوز عقب، اسپویلر عقب و  سپر جلوی متفاوت می‌شود. برخی قسمت‌های بدنه همانند درب مخزن سوخت و دستگیره‌های درب‌ها نیز برای جذابیت بیشتر به رنگ تیره در آمده‌اند.

MINI ProSport1

 در زیر کاپوت این خودروهمان پیشرانه‌ی استاندارد مینی مشاهده می‌شود و تغییر چندانی در این پیشرانه اعمال نشده است اما تیم مینی ریچموند اقدام به نصب یک واحد کنترل الکترونیک پیشرانه‌ی جدید روی این خودرو کرده‌اند که این ECU ساخت BPM Sport بوده و می‌تواند قدرت بالاتری را از پیشرانه‌ی مینی استخراج کند. در کنار این تغییر نرم‌ افزاری، یک اینترکولر جدید ساخت Forge Motorsport روی این خودرو نصب شده است.

MINI ProSport1

در مرحله بعدی نیز مهندسین این مرکز به سراغ سیستم اگزوز رفته‌اند و سیستم اگزوز جدیدی از شرکت مشهور Supersprint روی این خودرو نصب کرده‌اند. برای بهبود هندلینگ، سیستم تعلیق نیز ارتقا یافته است و کمک فنر‌های بلستین روی مینی کوپر سوار شده‌‌اند. در کل باید مجموعه‌ی این تغییرات را اتومبیلی جذاب، زیبا و خاص دانست که متفاوت با تمام مدل‌های  مینی است و در ضمن عملکرد فنی آن همانند ظاهر آن خاص و جالب توجه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات