ابر وانت فورد F-350 مگارپتور با تیونینگ دفکو تراکس، معرفی شد

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل سفارشی و متفاوت فورد F-350 مگارپتور با تایرهای بزرگ ۴۶ اینچ و ظاهر تهاجمی معرفی شد.
تبلیغات

وانت پیکاپ سری F فورد در نسخه‌ی رپتور (Raptor) یکی از جذاب‌ترین خودروهای آمریکا است. ابعاد بزرگ، طراحی تهاجمی و قدرت قابل توجه آن همه نشان از یک خودرو مناسب سلیقه‌ی آمریکایی‌ها دارد. تنها بخش این وانت که کمی آمریکایی‌ها با آن مخالف هستند، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری اکوبوست آن است. باید توجه داشت که فورد رپتور F-150 با این پیشرانه، ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار می‌گذارد ولی آمریکایی‌ها حاظر نیستند پیشرانه‌ی دیزل V8 را با چیز دیگری تعویض کنند. طرفداران دیزل فقط دو مدل ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری فورد رپتور یا وانت کوچک‌تر فورد رنجر رپتور توئین توربوشارژ که هنوز به خاک ایالات متحده نرسیده است را برای انتخاب پیش‌رو دارند.   

Ford F-1350 MegaRaptor

با تمام این تفاسیر، گزینه‌ی آخر مدل‌های سنگین سوپردیوتی فورد مجهز به پیشرانه دیزل خواهد بود که البته توسط کارخانه عرضه نمی‌شوند. دفکو تراکس (Defco Trucks) یکی از شرکت‌های تیونینگ آمریکایی است که به‌تولید نمونه‌های سفارشی و دیزل از وانت پیکاپ‌های سنگین می‌پردازد. آخرین محصول آن‌ها نمونه‌ی فوق‌العاده خاص از فورد F-350 است که دیگر مدل‌های سوپردیوتی رپتور فورد در برابر آن مانند یک اسباب‌بازی ساده به‌نظر می‌رسند. محصول دفکو تراکس با نام F-350 مگارپتور شناخته می‌شود و باید گفت که این نام کاملاً برازنده‌ی آن است. مگارپتور در ابتدا عمر خود را در قالب مدل ۲۰۱۲ فورد F-350 تیپ پریمیوم با کارکرد بیش از ۱۲۸ هزار کیلومتر آغاز کرد اما با تجهیز به تایرهای ۴۶ اینچ گوودیِر، توربوشارژر برند Percision، سیستم صوتی حرفه‌ای ۱۲ هزار دلاری با پخش کنوود، آمپلی‌فایر ۵ کاناله‌ی آلپاین، ست کامپوننت فوکال، دو عدد ساب‌ووفر ۱۰ اینچ JL Audio، کیت بدنه‌ی سفارشی، ترمزهای EBC، چراغ‌های LED و رنگ‌آمیزی و طرح متفاوت بدنه، به یک وانت بزرگ و پرقدرت مخصوص آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor
Ford F-1350 MegaRaptor

در کنار تمام این تغییرات قابل توجه، متأسفانه هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی آن منتشر نشده است. مدل‌های استاندارد فورد F-350 از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۶.۷ لیتری با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶۸ نیوتن‌متر استفاده می‌کنند. بدون شک شکل قرار دادن توربوشارژر افترمارکت در کنار این پیشرانه عملکرد آن را افزایش می‌دهد؛ در ویدئویی که از مگارپتور منتشر شده است، گشتاور نهایی آن نزدیک به ۱۹۰۰ نیوتن‌متر اعلام می‌شود. سال گذشته فورد F-250 مگارپتور نیز ساخته شده بود ولی محصول دفکو تراکس در سطح دیگری است.

فورد F-350 مگارپتور در حال حاضر در وب‌سایت رسمی دفکو تراکس به‌صورت بخت‌آزمایی به یک برنده‌ی خوش‌شانس تحویل داده می‌شود. هر فرد می‌تواند با خرید یک تی‌شرت یا محصول دیگری از این وب‌سایت این شرکت با قیمت ۴۰ یا ۴۵ دلار برای سایزهای متفاوت، شانس برنده شدن این وانت پیکاپ خاص را داشته باشد. در پایان می‌توانید ویدئوی منتشر شده از فورد F-350 مگارپتور که در آن دو خودروی ژاپنی تویوتا پریوس و اینفینیتی G35 را منهدم می‌کند، تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات