هوندا مانکی ۲۰۱۸، موتورسیکلت کلاسیکی که دوباره به بازار عرضه می‌شود

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هوندا Monkey یکی از موتورسیکلت‌های محبوب هوندا در سال‌های قدیم است و حالا هوندا برای سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفته است تا مدل جدیدی از این موتور سیکلت را روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

هوندا در سال‌های اخیر برای تولید مدل‌های محبوب قدیمی خود ابراز علاقه کرده است و چندین مدل از موتورسیکلت‌های کلاسیک خود را دوباره به خط تولید بازگردانده است و البته از فناوری‌های جدید هم در آن‌ها بهره‌گیری کرده است برای مثال در سال ۲۰۱۷ هوندا تصمیم گرفت تا مدل Z50 را پس از ۵۰ سال دوباره به خط تولید بازگرداند.

هوندا مانکی

هوندا Z50 یکی از موتورسیکلت‌های محبوب قدیمی هوندا است که در زمان تولید محبوبیت بالایی داشت و در بین موتورسواران به هوندا مانکی معروف شده بود که دلیل چنین نام‌گذاری استایل خاص این موتورسیکلت‌ها و نحوه‌ی سواری خاص آن‌ها بود. هوندا در مدل ۲۰۱۸ موتورسیکلت Z50 در اولین قدم پیشرانه‌ی ۵۰ سی‌سی این موتورسیکلت را با یک پیشرانه‌ی ۱۲۵ سی‌سی تک سیلندر جایگزین کرده است که این پیشرانه به‌صورت افقی در این موتورسیکلت نصب شده است. جالب است بدانید که پیشرانه‌ی مورد استفاده در این موتور سیکلت با پیشرانه‌ی مورد استفاده در هوندا Grom یکسان است. هوندا اعلام کرده است که مدل ۲۰۱۸ مانکی را تا اواخر امسال وارد بازار استرالیا خواهد کرد و البته قیمت آن هنوز اعلام نشده است تا با نزدیک شدن به زمان عرضه قیمت دقیق این موتورسیکلت نیز اعلام خواهد شد. شاسی این مدل نیز بهینه‌سازی‌هایی را تجربه کرده است تا سوارکار بتواند به سرعت‌های بالاتری دست پیدا بکند.

هوندا مانکی

در نگاه اول هوندا Monkey  جدید شباهت بسیار زیادی با مدل قدیمی خود دارد اما باید بدانید که این یک موتورسیکلت مدرن است و برای مثال به ترمز ضد قفل ABS چراغ‌های LED دو شاخه جلوی پیشرفته و صفحه کیلومتر شمار دیجیتال مجهز است. به هرحال هرچه باشد هوندا باید بتواند ضمن حفظ ظاهر کلاسیک طرفداران فناوری‌های مدرن و جدید را به سمت این موتورسیکلت جذب کند به همین خاطر است که هوندا از این تکنولوژی‌ها در این موتورسیکلت‌ بهره‌گیری کرده است.

هوندا مانکی

یکی از کارهای جالبی که هوندا در مدل ۲۰۱۸ مانکی انجام داده است این است که قابلیت شخصی‌سازی بسیار زیادی را برای مشتریان فراهم کرده است و مشتریان می‌توانند تغییرات بسیار زیادی را در موتورسیکلت خود اعمال کنند. اگر به تصاویر منتشر شده از این موتورسیکلت توجه کنید متوجه خواهید شد که تنوع نسخه‌های هوندا Monkey بسیار زیاد است و همین مورد می‌تواند سلایق مختلف موتورسواران را به سمت خود جلب کند همچنین هوندا تنوع رنگ بسیار بالایی را نیز برای خریداران این موتورسیکلت فراهم کرده است و می‌توانند رنگ‌های زیادی را برای موتور خود انتخاب کنند ضمن اینکه هوندا یک رنگ ویژه‌ی سبز کلاسیک را نیز روی مانکی ۲۰۱۸ عرضه می‌کند که ظاهر این موتورسیکلت را شبیه به موتورسیکلت‌های کافه‌ای می‌کند. هوندا این نسخه را با نام Cafe Monkey به بازار عرضه خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر در خصوص این موتورسیکلت در هنگام عرضه‌ی آن به بازار منتشر خواهد شد اما هوندا یک ویدیوی تیزر را نیز از این موتورسیکلت منتشر کرده است که می‌توانید در ادامه آن را ببینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات