ثبت رکورد جدید توسط شورلت کوروت ZR1

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل ZR1 قوی‌ترین نسخه‌ی شورولت کوروت محسوب می‌شود و به تازگی موفق به ثبت رکود در پیست ویرجینیا شده است. در ادامه ویدئویی از حداکثر سرعت این خودرو خواهیم دید.
تبلیغات

شورولت کوروت ZR1 قدرتمندترین نسخه‌ی نسل جدید شورولت کوروت است. پرفروش‌ترین مدل شورولت کوروت که با کد Z06 شناخته می‌شود دارای قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر است. اما مدل ZR1 با وجود اینکه از پیشرانه‌ی V8 مشابهی با حجم ۶.۲ لیتر بهره‌ می‌برد، اما قدرت تولیدی آن به ۷۵۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۷۰ نیوتون متر افزایش پیدا کرده است. همچنین مدل ZR1 تغییراتی را نیز در بخش آیرودینامیک خود در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد دارد. برای مثال طراحی باله‌ی عقب آن متفاوت است تا نیروی رو به پایین بیشتری تولید کند. حتی شورولت برای این مدل یک باله‌ی عقب مخصوص با نام High Wing نیز عرضه می‌کند که این باله عقب می‌تواند نیروی رو به پایین بیش از ۴۳۱ کیلوگرم را برای این خودرو فراهم کند که این نیرو می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در افزایش چسبندگی بخش عقبی این خودرو به زمین داشته باشد.

chevrolet corvette zr1

اما به تازگی ویدئویی از شورولت کوروت ZR1 منتشر شده است که نشان می‌دهد این خودرو به حداکثر سرعت خود دست پیدا می‌کند. در این رکورد گیری شورولت کوروت ZR1 توانست به حداکثر سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. شورولت کوروت خودروی بسیار توانایی است و موفق شده است تا رکورد پیست Virginia International را هم بشکند. زمان این خودرو در این پیست ۲:۳۷.۲۵ است که حتی ۱.۳۷ ثانیه از رکورد فورد GT نیز سریع‌تر است. شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ از بهار سال جاری وارد بازار شده است و جنرال موتورز اعلام کرده است که فعلا برنامه‌ای برای تولید محدود این خودرو ندارد. با این وجود اما تنها ۲ هزار تا ۳ هزار از این خودرو تولید خواهد شد.

chevrolet corvette zr1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات