تویوتا لندکروزر برقی با برند ولترا، معرفی شد

شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک شرکت اکتشاف و استخراج معدن از تویوتا لندکروزر سری 70 استفاده می‌کند که به جای پیشرانه ۸ سیلندر، دارای موتور برقی است.
تبلیغات

شرکت BHP یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت معدن استرالیا است و بیشتر در جنوب این کشور فعالیت دارد. BHP با همکاری شرکت ولترا، اخیرا دست به حرکت جالبی زده و از یک تویوتا لندکروزر سری ۷۰ رونمایی کرده که از موتور برقی بهره مند است. چنین خودرویی می تواند هزینه سرویس و نگهداری بسیار پایینی داشته باشد و به دلیل عدم نیاز به سوخت هزینه‌ی عملیاتی آن نیز بسیار پایین‌تر از خودروهای مجهز به موتور درون سوز است. ضمن اینکه به راحتی می‌توان در معادنی که در زیر زمین قرار دارند این خودرو را مورد استفاده قرار داده و آن را در مواقع لزوم شارژ نیز کرد.

تویوتا لندکروزر

همچنین جالب است بدانید که اثرات ناشی از تغییر کیفیت و فشار هوا در پیشرانه‌های دیزلی، تاثیری بر موتور الکتریکی لندکروزر ولترا ندارند. به این ترتیب در هر شرایطی می‌توان از این لندکروزر برقی استفاده کرد.

این لندکروزر تغییر یافته به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است تا به این ترتیب توانایی‌های خارج جاده‌ای آن در مسیرهای سخت همچنان حفظ شود. BHP در لندکروزر برقی خود سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز تعبیه کرده است که این سیستم نیز در مسیرهای سراشیبی موجود در جنوب استرالیا کارایی زیادی را از خود نشان خواهد داد. بخش الکتریکی این خودرو توسط شرکتی به نام ولترا (Voltra) تامین شده است. در قدم نخست، متخصصین ولترا اقدام به برداشتن پیشرانه‌ی توربودیزل ۴.۵ لیتر V8 کرده‌ و سپس یک موتور برقی را جایگزین آن کرده‌اند. انرژی مورد نیاز این موتور الکتریکی ۹۰ اسب بخار با پیک لحظه‌ای ۱۴۱ اسب بخار نیز توسط باتری ۴۲.۲ کیلووات ساعت لیتیوم-یون تامین می‌شود.

تویوتا لندکروزر

گرچه جزئیات هزینه‌ی برقی کردن این تویوتا لندکروزر هنوز اعلام نشده اما گفته شده است که استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در طولانی مدت می‌تواند این هزینه را جبران و حتی کاهش هزینه‌های انرژی را نیز در پی داشته باشد. شرکت BHP نام محصول ابداعی خود را لندکروزر E گذاشته است و باید تولید چنین خودرویی را قدمی بزرگ از سوی این شرکت، جهت سادگی استفاده از خودروها در معادن، بدون ایجاد آلودگی صوتی و محیطی دانست. لندکروزر E، مراحل نهایی آزمایش و پیش‌تولید را می‌گذراند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات