بی‌ام‌و X6 با تیونینگ G-Power رقیبی برای لامبورگینی اوروس

شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ آلمانی G-Power از پروژه‌ی جدید خود که بر روی بی‌ام‌و X6 M  اعمال شده است رونمایی کرد که این خودرو به نوعی رقیب لامبورگینی اوروس به حساب می‌آید.
تبلیغات

 سال ۲۰۱۰ شرکت G-Power از یک بی‌ام‌و X6M تیونینگ شده رونمایی کرد. هشت سال پیش این خودرو دارای مشخصاتی بود که حتی با معیارهای امروزی بسیار قابل توجه است زیرا G-Power یک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل با حجم ۵.۵ لیتر را در بدنه‌ی این خودرو قرار داده بود و بهینه سازی‌های انجام شده قدرت این خودرو را به ۸۸۸ اسب بخار و گشتاور آن را به ۸۷۰ نیوتون متر رسانده بود. پروژه‌ی قبلی G-Power روی نسل نخست بی‌ام‌و X6 اجرا شده بود. اما امروز و در سال ۲۰۱۸ بی‌ام‌و X6M رقیبی بسیار جدی از کشور ایتالیا به نام لامبورگینی اوروس دارد و حال G-Power پروژه‌ی جدید خود را روی نسل دوم بی‌ام‌و X6M رونمایی کرده است که این خودرو به خوبی توانایی رقابت با لامبورگینی اوروس را دارد. همچنین G-Power کیت بدنه‌ی مخصوص خود با نام تایفون را برروی این بی‌ام‌و شاسی‌بلند نصب کرده است. بی‌ام‌و X6M جدید G-Power که نسل دوم بی‌ام‌و X6 محصوب می‌شود دارای قدرت کمتری در مقاسیه با مدل هشت سال پیش است اما همچنان خودرویی قدرتمند است. زیرا پیشرانه‌ی این خودرو توانایی تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و ۹۸۰ نیوتون متر گشتاور را نیز دارد. در مقایسه با لامبورگینی اوروس این بی‌ام‌و دارای صد اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۳۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری است. بنابراین می‌توان این خودرو را خطری جدی برای شاسی بلند ایتالیایی‌ها دانست.

bmw x6 g-power

اما شرایط، در بحث توانایی‌های حرکتی متفاوت است. بی‌ام‌و X6M جدید G-Power مسافت یک چهارصد متر را در ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است که از این نظر ۷ کیلومتر بر ساعت کمتر از سرعت قابل دستیابی برای لامبورگینی اوروس عمل می‌کند. G-Power در زیر کاپوت این خودرو از پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری هشت سیلندر V شکل توربو استفاده کرده است. این پیشرانه مورد بهینه‌سازی‌هایی قرار گرفته. به عنوان مثال مبدل‌های کاتالیستی آن تغییر کرده است و سیستم اگزوز جدید‌ی نیز برای آن طراحی شده است. همچنین G-Power نرم افزار موجود در واحد کنترل الکتریکی موتور این خودرو را تغییر داده است و نرم افزار مخصوص خود با نام V3 رونمایی کرده است. در بخش ظاهری نیز شاهد نصب کیت بدنه‌ی تایفون هستیم که این کیت پهنای بدنه را افزایش داده است و شامل ورودی‌های هوا برروی کاپوت و دیفیوزرهای فیبر کربنی نیز می‌شود.

bmw x6 g-power

همچنین اگزوزهای تیتانیومی نیز بخش دیگری از این کیت هستند. G-Power برای بهبود هندلینگ این خودرو از سیستم تعلیق فنر لول GX6M RS استفاده کرده است. در انتها نیز شاهد نصب رینگ‌های ۲۳ اینچی هاریکن RR ساخت G-Power در این خودرو هستیم که این رینگ‌ها با روش فرج کاری شده به تولید رسیده‌اند.

bmw x6 g-power
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات