فناوری هشدار برخورد ۳۶۰ درجه برای موتورسیکلت‌ معرفی شد

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک استارتاپ نوپا در زمینه‌ی ایمنی، قصد دارد روند امنیت کم موتورسیکلت‌ را با معرفی سیستم هشدار تصادف ۳۶۰ درجه تغییر دهد.
تبلیغات

اکثر ما با فناوری‌های ایمنی گوناگونی که در خودروها استفاده می‌شوند آشنا هستیم. بعضی از این فناوریها در تلاشند سطح ایمنی خودروها را افزایش دهند و بعضی دیگر با هدف جبران کمبود مهارت رانندگان توسعه داده شده‌اند. اما در دنیای موتورسیکلت‌ قضیه کاملا متفاوت است. در حقیقت فناوری‌های ایمنی در موتورسیکلت‌ بسیار محدودتر از خودرو است و در آن‌ها خبری از سیستم‌های تشخیص نقاط کور، دوربین‌های تعبیه‌شده برای تشخیص موانع و ... نیست. تا به امروز سیستم‌های ایمنی موتورسیکلت‌ با تمرکز بر افزایش ایمنی راننده و بهبود عکس‌العمل او در شرایط خطرناک توسعه داده شده‌اند؛ اما بالاخره نیاز به استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تر نظیر سیستم‌های تشخیص ۳۶۰ درجه در موتورسیکلت‌ احساس شده است.

تشخیص برخورد ۳۶۰ درجه برای موتورسیکلت‌ها

استارتاپ نوپای راید ویژن (Ride Vision) سیستمی از دوربین‌ها به همراه یک پردازنده‌ی مرکزی طراحی کرده است که می‌تواند به‌صورت ۳۶۰ درجه خطرات بالقوه نظیر بروز تصادف را پیش‌بینی کند و به وسیله‌ی علامت‌های نوری راننده را مطلع سازد. ایده‌ی کلی بسیار ساده به نظر می‌رسد؛ اما در عمل ساخت چنین سیستمی با چالش‌های فراوانی همراه است. در طراحی یک سیستم جدید برای موتورسیکلت‌ باید فاکتورهای زیادی مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله‌ می‌توان به اندازه و وزن سیستم به‌عنوان دو فاکتور حیاتی نام برد.

تشخیص برخورد ۳۶۰ درجه برای موتورسیکلت‌ها

به دلیل طراحی باریک موتورسیکلت‌، پوشش تمام زوایای اطراف آن‌ چالش عمده‌ی دیگری در طراحی این سیستم است. سیستم‌های ایمنی باید به‌طور خاص برای یک وسیله‌ی نقلیه و با توجه به ابعاد دقیق آن‌ها طراحی شوند. برای مثال، نمی‌توان سیستم تشخیص لیزری اتومبیل‌ را بدون هیچ‌گونه تغییر و بهینه‌سازی روی موتورسیکلت‌ نصب کرد و انتظار داشت که به همان دقت و خوبی عمل کند. حقیقت این است که نوع تهدیدها، اطلاعات مورد نیاز برای پیش‌بینی شرایط خطرناک و نحوه‌ی واکنش موتورسیکلت‌ها و خودروها کاملا با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین برای تعبیه‌ی سیستم‌های ایمنی جدید در موتورسیکلت‌ها باید همه چیز را دوباره طراحی کرد. استارتاپ راید ویژن امیدوار است با توجه به جذب سرمایه‌ی ۲.۵ میلیون دلاری، بتواند تکنولوژی جلوگیری از تصادف خود را توسعه دهد و گامی جدید در عرصه‌ی افزایش ایمنی موتورسیکلت‌ بردارد.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات