درگ دیدنی AMG E63 S با سوپر اسپرت‌های فراری و پورشه

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در این مطلب، شاهد درگ جذاب بین خودروهای قدرتمند مرسدس بنز AMG E63 S، فراری 488GTB و پورشه 911GT3 خواهیم بود که نتیجه‌ی جالبی دارد.
تبلیغات

مرسدس بنز AMG E63 S یکی از  قدرتمندترین خودروهایی است که در حال حاضر می‌توان در بازار خریداری کرد و این خودرو به نوعی تبدیل به یک معیار سنجش در کلاس خود شده است و حتی می‌توان با خودروهایی از کلاس بالاتر یا سوپر اسپرت‌ها رقابت کند. در حالی که رقیب اصلی مرسدس E63، بی‌ام‌و M5 است اما با این وجود این محصول قدرتمند AMG با اتکا به پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 خود، به رقابت با خودروهای سوپر اسپرت می‌پردازد. در ابتدا باید اشاره کنیم که پیشرانه‌ی هشت سیلندر توربوشارژردار مرسدس AMG E63 S توانایی تولید ۶۰۴ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. از این نظر باید این خودرو را قوی‌تر از بسیاری از خودروهای هم کلاس خود دانست. اما در ویدئویی که در یک کانال یوتوب با نام SUPER CAR DRIVERS منتشر شده است، مرسدس AMG E63 S به رقابت با خودروهای سوپر اسپرتی همانند فراری GTC4LUSSO T، فراری 488 GTB و پورشه 911GT3 رفته است. البته این رقابت را نمی‌توان خیلی دقیق دانست چون مرسدس AMG E63 S یک خودروی سدان است و رقبای آن خودروهایی ذاتا اسپرت هستند. با این وجود اما رقابت بین این خودروها بسیار جذاب است.

مرسدس AMG E63 S

نگاهی هم به مشخصات رقبای E63 در این ویدئو داشته باشیم. روی کاغذ فراری قدرت بسیار نزدیکی به مرسدس دارد و قدرت آن تنها دو اسب بخار کمتر است اما گشتاور فراری ۷۶۰ نیوتون متر است که از این نظر از گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر مرسدس بنز پایین‌تر است. همین گشتاور در حین مسابقه به خوبی خود را نشان می‌دهد و E63 فراری را با اختلاف شکست می‌دهد. اما رقیب بعدی پورشه است. گرچه پورشه نیز نمی‌تواند از پس مرسدس پس بیاید اما اختلاف آن‌ها به نسبت کمتر است. پورشه بهتر از فراری GTC4LUSSO T می‌تواند با مرسدس AMG E63 S رقابت کند که دلیل این مسئله را باید در وزن کمتر این خودرو و استفاده از پیشرانه‌ی تخت در پورشه جستوجو کرد. پورشه ۹۱۱ از نظر قدرت و گشتاور نیز بسیار پایین‌تر است. به طوری که قدرت آن ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۴۶۰ نیوتون متر است.

Ferrari GTC4Lusso T

یکی دیگر از دلایل موفقیت مرسدس AMG E63 S را باید وجود سیستم چهار چرخ محرک در این خودرو دانست چون هم فراری و هم پورشه نمونه‌هایی عقب چرخ محرک هستند و قدرت پیشرانه تنها به چرخ‌های عقبی منتقل می‌شود. فراری 488 GTB مدل ۲۰۱۸ مجهز به یک پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری توربوشارژردار از نوع V8 است. گرچه این فراری قدرت بیشتری در مقایسه با مرسدس دارد اما گشتاور آن پایین‌تر است. البته با این وجود قدرت این فراری نمی‌تواند به این سوپر اسپرت ایتالیایی کمک کند و مرسدس بنز به راحتی از پس این فراری برمی‌آید. قدرت فراری GTB 488 نیز ۶۶۱ اسب بخار و گشتاور آن ۷۶۰ نیوتون متر است و از این نظر روی کاغذ رقیب بسیار خوبی برای مرسدس محسوب می‌شود.

2018 Porsche 911 GT3 RS / پورشه 911

در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا ویدئو دیدنی مسابقه درگ این خودروها را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات