مرسدس AMG GT R در برابر هوندا NSX

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کوپه‌های اسپرت و زیبای مرسدس‌بنز AMG GT R و هوندا NSX در تست درگ و ترمزگیری مقایسه می‌شوند.
تبلیغات

تیم تحریریه وب‌سایت Carwow مدتی است که ویدئوی‌های جالبی  از مقایسه شتاب و ترمزگیری خودروهای مختلف منتشر می‌کند. در جدیدترین قسمت این سری ویدئوهای جذاب، رقابت هوندا NSX و مرسدس‌بنز AMG GT R در تست درگ و ترمزگیری انجام می‌شود.

مرسدس AMG GT R

می‌توان گفت که تنها عامل مشترک بین این دو مدل ژاپنی و آلمانی، طرح بدنه‌ی کوپه است و در دیگر بخش‌ها بزرگ‌ترین تفاوت‌های ممکن دیده می‌شود. برای مثال، طرح انتقال قدرت AMG GT R هیولای سبز مرسدس، محور عقب است اما مدل اسپرت و خوش ساخت NSX از سیستم تمام چرخ محرک پیشرفته استفاده می‌کند. تفاوت مهم دیگر پیشرانه و قوای محرکه است. AMG GT R با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری در کنار دو توربوشارژر روبروی هوندا NSX با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V‌ شکل ۳.۵ لیتری به همراه دو توربوشارژر و البته سه موتور الکتریکی قرار گرفته است. تمام این مشخصات به معنی ۵۷۷ اسب بخار قدرت ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور مرسدس در برابر ۵۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن‌متر گشتاور هوندا (یا آکورا) است.

AMG GT R / Honda NSX

اگر بخواهیم چند اسب بخار بیشتر AMG GT R را کنار بگذاریم، روی کاغذ NSX با گشتاور کمتر شانس زیادی ندارد. اما نسل دوم هوندا NSX علاوه بر سیستم تمام چرخ محرک به سه موتور الکتریکی مجهز است تا گشتاور آنی در مواقع مورد نیاز برطرف شود. با این تفاسیر، همانطور که در ویدئوی Carwow مشخص است هوندا NSX در زمان کمتری شروع به حرکت می‌کند و سریع‌تر به خط پایان نزدیک می‌شود. هیولای زیبا و سبز مرسدس با اینکه کمی فاصله را کمتر می‌کند اما در درگ ۴۰۰ متری حریف زمان ۱۰.۸ ثانیه‌ای NSX مدرن نمی‌شود و در پایان زمان ۱۱.۳ ثانیه را ثبت می‌کند. در درگ ۴۰۰ متری سنتی که خودروها در حالت سکون شروع به حرکت می‌کنند، محور عقب به‌سختی حریف دو محور محرک می‌شود و همه‌چیز به بهترین شرایط ممکن برای شروع حرکت مربوط است. به‌همین منظور و کاهش عامل تعداد محورهای محرک، تست درگ دوم در حالت حین حرکت با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، دنده ۳ و حالت دستی انجام می‌شود.

آکورا NSX

به‌لطف سه موتور الکتریکی، هوندا NSX در مدت کوتاهی جلو می‌ایستد اما نهایت در برابر V8 مرسدس AMG کم می‌آورد. برای انتخاب برنده‌ی نهایی این رقابت جالب، تست ترمزگیری انجام می‌شود. در این تست هر دو خودرو که به ترمزهای سرامیک کربنی مجهز هستند در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت ترمزگیری می‌کنند. خودرویی که در مسافت کمتری متوقف شود، برنده‌ی نهایی خواهد بود. در تست ترمزگیری مرسدس AMG GT R با وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم و اختلاف بسیار کم پیروز می‌شود. به‌نظر می‌رسد که ۹۵ کیلوگرم وزن بیشتر هوندا NSX در این بخش عامل اصلی شکست باشد. باید منتظر ماند و دید که نسخه‌های قدرتمندتر این دو مدل شامل مرسدس AMG GT R سری بلک و هوندا NSX تایپ R که به‌زودی رونمایی می‌شوند، تا چه حد عملکرد بهتری خواهند داشت.

ویدئوی جذاب رقابت مرسدس AMG GT R و هوندا NSX در ادامه قابل مشاهده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات