فولکس واگن گلف ۳۵۵ اسب بخار با تیونینگ اوتینگر معرفی شد

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک تیونر آلمانی، به‌تازگی مدلی از فولکس واگن گلف GTi معرفی کرده که دارای قدرت ۳۵۵ اسب بخار و نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
تبلیغات

درحالی‌که همه منتظر رونمایی از مدل جدید فولکس واگن گلف با نام GTI TCR هستند یک شرکت تیونر آلمانی به نام Oettinger specialized اقدام به معرفی نسخه‌ای بهینه‌شده و به‌شدت ارتقاءیافته از این خودروی هاچ بک دیفرانسیل جلو کرده است که قابلیت‌های بسیار بالایی دارد. 

اوتینگر همان تیونری است که سه سال پیش از مدل بسیار قدرتمند فولکس واگن گلف با نام R500 رونمایی کرد که یک خودروی سوپر اسپرت به شمار می‌رود. حالا مردان Oettinger specialized به سراغ مدل جدید گلف رفته‌اند تا یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروهای دیفرانسیل جلو را به بازار معرفی کنند. 

جالب است بدانید که مراحل توسعه‌ی این خودرو تنها ۴ ماه زمان برده است. این خودرو همانند نسخه‌ی استاندارد گلف از پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو بهره‌مند است؛ اما با تغییراتی که Oettinger specialized در پیشرانه داده، قدرت خروجی آن به ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۷۰ نیوتن‌متر رسیده است. برای مقایسه باید اشاره کرد که قدرت این خودرو حتی از فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت S، سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ، بیشتر است. 

فولکس واگن گلف

قدرت این مدل در قیاس با مدل استاندارد گلف GTI کلاب اسپرت اس ۴۹ اسب بخار و گشتاور آن ۹۰ نیوتن‌متر بیشتر است. به این ترتیب این مدل می‌تواند در زمانی حدود ۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و این در حالی است که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدل کلاب اسپرت اس به ۵.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. مدل کلاب اسپرت دارای حداکثر سرعت ۲۶۱ کیلومتر بر ساعت است؛ اما دست پخت متخصصان Oettinger specialized می‌تواند به سرعت ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 

در کنار تغییرات فنی، فولکس واگن گلف Oettinger specialized به یک کیت بدنه‌ی جدید مجهز شده است که نمای اسپرتی دارد و کاپوت خودرو نیز با یک نمونه‌ی دارای ورودی‌های هوا جایگزین شده است. نصب این کیت سبب شده پهنای این خودرو در مقایسه با گلف جی‌تی‌آی، ۸۰ میلی‌متر افزایش پیدا کند. 

تیونر همچنین برای بهبود آیرودینامیک این هاچ بک قدرتمند اقدام به نصب دیفیوزر و اسپلیتر در جلو و عقب خودرو کرده  و برای افزایش پایداری؛ یک اسپویلر روی صندوق عقب نصب شده است. در انتها، دو خروجی اگزوز بزرگ در بخش عقبی نصب شده است که نمای بسیار جذابی دارند. 

سیستم تعلیق این مدل از نوع فعال و تنظیم‌شونده است که یک ارتقاء مناسب در مقایسه با مدل استاندارد گلف محسوب می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچی با عرض لاستیک ۲۷۵، آخرین تغییری هستند که Oettinger specialized در این خودرو داده است. 

در انتها می‌توانید ویدیویی بسیار دیدنی از این خودرو مشاهده کنید. 

فولکس واگن گلف
فولکس واگن گلف
فولکس واگن گلف
فولکس واگن گلف
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات