تویوتا یاریس GRMN، با پیشرانه‌ی سوپرشارژ معرفی شد

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تویوتاا نسخه‌ی جدیدی از یاریس هاچبک  معرفی کرده است که به کمک  سوپر شارژر، ۲۰۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
تبلیغات

سال گذشته، تویوتا برای بازار ژاپن از سری اسپرت خودروی‌های GR رونمایی و اعلام کرد اولین خودرویی که از این سری به تولید خواهد رسید، یاریس GRMN است. این مدل اسپرت از تویوتا یاریس آماره عرضه به بازار شده و تویوتا تولید آن را آغاز کرده است.

استفاده از نام GRMN روی این خودروی نشان می‌دهد که ما با یک مدل اسپرت و قوی‌تر از این خودروها روبرو هستیم چون مدل اسپرت عادی تنها با نام GR Sport شناخته می‌شود و مدل‌های اسپرت متوسط نیز با کد GR شناخته می‌شوند و مدل‌های GRMN قوی‌ترین نسخه‌های اسپرت محصولات تویوتا هستند. در حال حاضر تنها خودرویی که با کد GRMN به بازار عرضه می‌شود، سوپر مینی یاریس است. البته، یاریس در خود ژاپن با چنین نامی عرضه نمی‌شود و بجای آن با اسم ویدز شناخته می‌شود.

تویوتا یاریس GRMN

  تویوتا این خودرو را در بازار اروپا نیز عرضه می‌کند و به تازگی نیز ویدئویی از نسخه‌ی اروپایی این خودرو منتشر شده است که شتابگیری و عملکرد این خودرو را تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد. یک نکته جالب در مورد تویوتا یاریس GRMN این است که این خودرو برخلاف بسیار از هاچ بک‌های این روزها از پیشرانه کوچک سازی شده و قدرتمند بهره‌مند نیست و تویوتا همانند قدیم در این خودرو از یک پیشرانه پر حجم اما قدرتمند استفاده کرده است.

تویوتا یاریس GRMN

پیشرانه مورد استفاده از این خودرو یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری بنزینی است که به سیستم سوپرشارژر نیز مجهز است. این پیشرانه می‌تواند ۲۰۹ اسب بخار قدرت تولید کند و به این ترتیب تویوتا یاریس GRMN را قادر می‌سازد تا در عرض ۶.۳ ثانیه از حال سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد. البته در ویدئویی که در انتهای مطلب قرار داده‌ایم شتاب صفر تا صد این خودرو، ۰.۲ ثانیه کند‌تر به دست می‌آید و به ۶.۵ ثانیه می‌رسد. گرچه شاید چنین شتابی خیلی هم سریع نباشد اما در مقایسه با چندی از رقبا این خودرو یعنی فولکس واگن پلو GTI و فورد فیسا ST سریع‌تر است. همچنین حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی در ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما از نظر حداکثر سرعت، تویوتا یاریس GRMN در سطح پایین‌تری نسبت به رقبا خود قرار دارد چون فولکس واگن پلو GTI دارای حداکثر سرعت ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت و فورد فیستا ST هم دارای حداکثر سرعت ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت است.

تویوتا یاریس GRMN

هندلینگ تویوتا یاریس GRMN در وضعیت خوبی قرار دارد و دلیل آن را باید در وزن پایین این خودرو که ۱۱۱۵ کیلوگرم است، جستجو کرد. البته از این نظر نیز یک رقیب سبک‌تر وجود دارد و آن سوزوکی سوئیفت اسپرت است که تنها ۹۷۰ کیلوگرم در مدل دنده دستی خود وزن دارد.

تویوتا یاریس GRMN را باید در حال حاظر یکی از سریع‌ترین محصولات تویوتا در بازار دانست و به احتمال زیاد، تویوتا به زودی مدل‌های هاچ بک کرولا با کد GR به بازار عرضه کند که باید دارای مشخصات مشابهی باشد. تویوتا در سال‌های اخیر برنامه منسجمی را برای تولید خودروها اسپرت آغاز کرده است و در حال حاضر نیز اسپرت‌ترین خودروی این کمپانی که نسل جدید تویوتا سوپرا خواهد بود در حال گذراندان مراحل تست و آزمایش در پیست نوربرگ رینگ است. در انتها پیشنهاد می‌کنیم که ویدئوی زیر را که توانایی‌های تویوتا یاریس GRMN را نشان می‌دهد را از دست ندهید.

تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات