آزمون نهایت سرعت مرسدس G63 با پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ اسب بخار

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ویدئویی جالب از عملکرد شاسی‌بلند جعبه‌ای مرسدس AMG G63 با پیشرانه‌ی تقویت‌شده منتشر شده است که در حین تست، توسط کوپه‌ی AMG GT R به چالش کشیده می‌شود.
تبلیغات

مرسدس بنز در تولید خودروهای شاسی‌بلند جعبه‌ای و البته قدرتمند مهارت زیادی دارد. حتما شاسی‌بلند نسل قبل مرسدس AMG G63 با قدرت هزار اسب بخار را به یاد دارید؛ اتوتاپ‌ (AutoTopNL) در ویدئویی جدید با این خودرو برگشتی رؤیایی دارد و سواری جذابی در اتوبان از آن به نمایش می‌گذارد. در مقام مقایسه، کوپه چهاردر مرسدس AMG GT R برای رقابت انتخاب شده است، تا در اتوبان نمایشی جذاب و هیجان‌انگیز رقم بخورد.

AMG GT R

مرسدس AMG G63 دارای پیشرانه‌ای با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار زیر کاپوت است. البته زمان زیادی طول نمی‌کشد تا بفهمید که حتی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار نیز مرسدس AMG G63 به‌سادگی توان رقابت با کوپه‌های اسپرت ندارد. اگر کوپه مرسدس AMG GT R استاندارد باشد، تقریبا ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که اصلا قابل مقایسه با شاسی‌بلند AMG G63 نیست.

تفاوت بین سرعت دو خودرو زیاد است؛ پیش از این ویدئویی از رقابت آن‌ها منتشر شد و شاسی‌بلند قدرتمند مرسدس AMG G63 توانست به سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این بار نیز در اتوبان، مرسدس AMG G63 به همان بیشینه سرعت می‌رسید که نسبت به ارقام گفته‌شده چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. اما مرسدس AMG GT R به بیشینه سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد که باعث می‌شود به دیگر ویژگی‌های دو خودرو دقت کنیم. اگر نگاهی به ساختار جعبه‌ای شاسی‌بلند مرسدس AMG G63 بیاندازیم به‌آسانی می‌توانیم بگوییم که به دلیل پایین بودن مزایای آیرودینامیک، عملکرد بد آن اصلا جای تعجب ندارد. همین مسئله باعث می‌شود هنگامی که مرسدس AMG G63 در حال تلاش برای افزایش سرعت است، مرسدس AMG GT R به آسانی در جاده ناپدید شود

Mercedes-Benz G63 AMG

البته دلیل اصلی تسلیم شدن شاسی‌بلند مرسدس AMG G63 در مقابل خودروی کوپه مرسدس AMG GT R، حالت جعبه‌ای نیست. به‌طور دقیق‌تر، عملکرد آیرودینامیک تأثیر بیش‌تری نسبت به قدرت پیشرانه در مسابقات اسپرت دارد و همین مسئله باعث می‌شود مرسدس AMG GT R بتواند عملکرد به‌مراتب بهتری از خود نشان دهد. پس هنگامی که اطلاعات اسب بخار یک خودرو منتشر می‌شود، نباید به‌راحتی در مورد عملکرد آن در جاده قضاوت کنیم. شاید بهتر باشد این ویدئو را به خاطر بسپاریم و بدانیم که ممکن است خودرویی قدرت بیش‌تری تولید کند؛ اما الزاما به معنی برتری آن در آزمایش عملی اسپرت و مسابقه نیست. 

در ویدئو به‌راحتی می‌توان زود قضاوت کرد و به دلیل برتری شاسی‌بلند مرسدس AMG G63 از نظر تولید قدرت، شانس اصلی برنده شدن را به آن داد. اما همیشه باید خودروها را در میدان مسابقه و از منظر معیارهای مختلف سنجید؛ شاید خودروی از یک جهت عالی و فوق‌العاده باشد اما در ویژگی دیگری بسیار بد عمل کند. همین مسئله تفاوت قیمت خودروها را نیز مشخص می‌کند و باعث می‌شود خودرویی قیمت میلیون دلاری داشته باشد و خودروی دیگر با قیمت چند صدهزار دلاری فروخته شود.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات